دربی مشهد؛ دورهمی پرسپولیسی ها

دربی بزرگ مشهد در حالی برگزار خواهد شد که حضور 11 بازیکن پرسپولیسی در این دیدار یکی از نکات عجیب آن است.

به گزارش ایسکانیوز، روز یکشنبه یکی از حساس ترین بازی های هفته دوم لیگ برتر در مشهد برگزار خواهد شد، جایی که تیم های همشهری سیاه جامگان و پدیده به سراغ یکدیگر می روند تا بعد از پیروزی های شیرین در بازی های هفته اول، به دنبال دومین برد خود باشند. یکی از نکات عجیب و البته جالب این دیدار حضور یک تیم از پرسپولیسی های سابق در این دیدار است، 7 بازیکن سیاه جامگان و 4 بازیکن پدیده، پیش از این پیراهن پرسپولیس را به تن می کردند. اکنون به بررسی تیم پرسپولیسی حاضر در این بازی می پردازیم، البته با وجود حضور دو دروازه بان، از 9 بازیکن در خطوط دیگر استفاده کردیم که در صورت عدم جدایی میلاد غریبی از تیم پدیده این مشکل نیز برطرف می شد که این اتفاق نیفتاد.


** دروازه بان:

** شهاب گردان: گلر 32 ساله پدیده که از تیم سپاهان به مشهد آمد در لیگ دوازدهم به جمع سرخ پوشان پایتخت آمد اما بعد از نیم فصل ناکامی جای خود را به نیلسون داد و به اصفهان بازگشت، او در بازی اول پدیده توانست با مهار یک پنالتی یکی از موثرترین بازیکنان حاضر در میدان باشد.


** مرتضی قدیمی پور: دروازه سوم دو فصل اخیر پرسپولیسی ها بالاخره از این تیم جدا شد و به مشهد رفت، دروازه بان جوان سیاه جامگان به دنبال این است تا بتواند خود را در این تیم به تثبیت برساند و درون دروازه بایستد.


** مدافعان:


** رضا نورمحمدی: کاپیتان پرسپولیسی ها که تا فصل پیش در این تیم حضور داشت بالاخره بعد از 7 سال از پرسپولیس دل کند و به مشهد رفت تا به عنوان سرگروه این تیم به بازی بپردازد، نورمحمدی 35 ساله البته در دیدار اول سیاه جامگان به میدان نرفت اما در صورت صلاحدید فرهاد کاظمی، تجربه سال ها حضور وی در دربی بزرگ پایتخت می تواند نکته مهمی برای مشهدی ها در دربی این شهر باشد.


** محمدرضا خانزاده: مدافع 25 ساله سیاه جامگان فصل پانزدهم را در تیم فولاد خوزستان گذراند اما او پیش از در 3 فصل پیراهن تیم پرسپولیس را به تن می کرد، او سابقه حضور در جام جهانی و جام ملت های آسیا را به همراه تیم ملی در کارنامه خود دارد در بازی اول مورد اعتماد کاظمی قرار گرفت و توانست بازی خوبی را به نمایش بگذارد.


** میثم حسینی: هرچند ما در این مطلب این بازیکن را در پست مدافع چپ قرار دادیم اما او که دو فصل در لیگ های سیزدهم و چهاردهم برای پرسپولیسی ها به میدان رفت این روزها در پست دفاع میانی برای تیمش به میدان می رود و اتفاقا عملکرد موفقی نیز داشت، حسینی از بازیکنان باتجربه مشهدی ها محسوب می شود چرا که پیش از حضور در تیم پرسپولیس در تیم های نفت تهران و استقلال به بازی پرداخته بود.


** هافبک ها:


** علی عسگری: بازیکن 26 ساله فوتبال ایران که این روزها در پست هافبک راست و بال راست برای مشهدی ها به میدان می رود سال ها در پست دفاع راست نیز به بازی پرداخته است، علی عسگری یکی از پرسپولیسی های پرسابقه است و 7 سال برای این تیم توپ زد اما در نیم فصل لیگ چهاردهم از این تیم جدا شد و به راه آهن رفت و این روزها نیز پیراهن تیم سیاه جامگان را به تن می کند.


** مهرداد کفشگری: هافبک دفاعی 29 ساله پدیده که در دیدار اول این تیم موفق به ارسال پاس تنها گل این تیم شد 3 فصل اخیر را در بین سرخ پوشان پایتخت گذراند و مورد اعتماد مربیان این تیم بود، کفشگری که هیچگاه پرسپولیسی بودن خود را پنهان نکرد پس از مصدومیت در این تیم نتوانست به ترکیب اصلی بازگردد امسال و با حضور در مشهد به دنبال تثبیت خود است تا بتواند بازهم راهی برای بازگشت پیدا کند.


** حسین بادامکی: کاپیتان فصل گذشته تیم پدیده در لیگ شانزدهم به سیاه جامگان پیوست، بادامکی که سابقه 6 فصل حضور در پرسپولیس را در کارنامه خود دارد پیش از آغاز لیگ دوازدهم از جمع سرخ پوشان جدا شد و پس از حضور در تیم های ملوان، صبا و پدیده، به سیاه جامگان پیوست، یکی از مهمترین و شیرین ترین خاطرات هواداران پرسپولیس یکی از پاس های گل وی در دربی معروف سه بر دو تهران و به ایمون زاید است.

** میلاد کمندانی: هافبک جوان و 22 ساله سرخ پوشان که احتمال حضور خود در ترکیب ثابت این تیم را کم دید حتی پس از توافق با این تیم، عزم جدایی را جزم کرد تا به پدیده برود و به صورت ثابت بازی کند، کمندانی که یکی از بازیکنان تیم ملی امید بود به دنبال این است تا امسال و پس از درخشش در مشهد راهی به تیم ملی بزرگسالان پیدا کند. او 3 فصل در عضویت پرسپولیس قرار داشت.

** روح الله سیف اللهی: هافبک 26 ساله تیم سیاه جامگان، در فصل نقل و انتقالات به این تیم پیوست، سیف اللهی که پس از جدایی از پرسپولیسی ها به تیم های داماش گیلان و استقلال خوزستان رفت نام خود را به عنوان یکی از گلسازترین و البته پرکارت ترین هافبک های حاضر در فوتبال ایران مطرح کرد، او که از تیم امیدهای پرسپولیس به تیم بزرگسالان راه پیدا کرده بود سه فصل پیراهن سرخ را به تن کرد.


** مهاجم:

یونس شاکری: تنها مهاجم پرسپولیسی حاضر در این دو تیم همین بازیکن است، مهاجم 27 ساله نیشابوری که در لیگ سیزدهم در عضویت پرسپولیسی ها قرار داشت و برای تیم علی دایی به میدان می رفت، وی پس از جدایی از جمع سرخ پوشان پایتخت به مشهد و تیم پدیده آمد و کماکان برای رضا مهاجری و تیمش به میدان می رود.

604/601

کد خبر: 666276

وب گردی

وب گردی