نمایش «مستاجر» در حضور اردشیر کامکار و لوریس چکناواریان روی صحنه رفت

اردشیر کامکار و لوریس چکناواریان، دو موسیقیدان کشورمان، شب گذشته 10 مرداد ماه به تماشای نمایش «مستاجر» نشستند و این نمایش را ستودند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط‌عمومی گروه، نمایش «مستأجر» به نویسندگی و کارگردانی ستاره امینیان و تهیه‌کنندگی نورالدین حیدری‌ماهر، شب گذشته در تالار حافظ میزبانِ اردشیر کامکار و لوریس چکناواریان دو استاد بزرگ موسیقی کشور بود و هر دو هنرمند، پس از تماشای «مستاجر»، به ستایش این اثر نمایشی پرداختند.

اردشیر کامکار در خصوص نمایش مستاجر گفت: «به نظرم نمایش مستاجر به لحاظ فرم و شکل کار، فضای خیلی غمگین و خشنی داشت و شاید هر تماشاگری نتواند با آن ارتباط بگیرد اما باید از کارگردان و گروه اجرایی تشکر کرد، چون فضای مورد نظرشان خوب از کار درآمده بود. در کل اجرای خیلی خوبی بود. بازیگران از پسِ نقش‌ها به خوبی برآمده بودند و توجه هر تماشاگری را به خود جلب می‌کردند. موسیقی نمایش با فضای کار متناسب و مرتبط بود. افکت‌ها و صداهایی که در طول اجرا پخش می‌شد، با فضای مد نظر کارگردان همخوانی داشت.»

همچنین لوریس چکناواریان در پایان اجرا، درباره این نمایش ابراز کرد: «خیلی نمایش جالبی بود و مرا در فکر فرو برد. برای ما که در آپارتمان‌های مختلف زندگی کرده‌ایم، جالب است که ببینیم یک آدم چه زندگی‌ای را در یک آپارتمان می‌گذراند. مرتضی اسماعیل‌کاشی هم این نقش را خیلی خوب بازی کرده بودند، و همین‌طور کارگردان و باقی بازیگران، عالی کار کرده‌اند. از بازی‌های آنها خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم.»

چکناواریان با اشاره به موسیقی این نمایش ادامه داد: «موسیقی کار هم خیلی درست و خوب بود، چه در بخش‌هایی که ساخته شده بود و چه بخش‌های انتخابی. به نظرم نمایش مستاجر با این نوع موسیقی خیلی دراماتیک بود و فکر تماشاگر را درگیر می‌کرد. به نظرم بازیگران نمایش مستاجر، لابد هر شب تا صبح نمی‌توانند بخوابند، چون فکر و روح‌شان به شدت درگیر نقش می‌شود.»

تا کنون هنرمندان دیگری به تماشای «مستاجر» نشسته‌اند که از آن میان می‌توان نام برد: پروفسور احمد کامیابی‌مسک، محمدرضا خاکی، مسعود دلخواه، لوریس چکناواریان، رضا کیانیان، رضا سرور، رضا ثروتی، مدیا کاشیگر، اردشیر کامکار، امید روحانی، عبدالله اسکندری، شیرین یزدانبخش، خسرو احمدی، جواد عاطفه، نازنین سهامی‌زاده، احسان حاجی‌پور، محسن زمانی، کتایون جهانگیری، سمیه زارعی، رضا کمالی، علی احمدی و جمل ابوشو (رایزن فرهنگی سفارت فرانسه).

امینیان نمایشنامه «مستأجر» را بر اساس رمانی به همین نام اثر نویسنده فرانسوی رولان توپور و «یادداشت‌های زیرزمینی» داستایوفسکی نوشته. مرتضی اسماعیل‌کاشی، افشین غفاریان، سارا علیا، منا شریفی، سمیرا طلوعی، برنا اعتمادی، سعید اویسی و رحیم نوروزی در این نمایش بازی می‌کنند.

«مستأجر» تا 18 مردادماه، ساعت21 در تالار حافظ اجرا خواهد داشت.

508502

کد خبر: 666488

وب گردی

وب گردی