بهره گیری مناسب از فرصت انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی

معاون اول رییس جمهوری تصویب نامه هیات وزیران را در خصوص بهره گیری مناسب از فرصت ایجاد شده در انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال 1396 (2017 میلادی) به دستگاه های ذیربط ابلاغ کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، این مقرره در جلسه مورخ 03/05/1395 هیئت وزیران تصویب و با شماره 53700مورخ 06/05/1395 از سوی اسحاق جهانگیری به وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، کشور، امورخارجه، اطلاعات، ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیریت و برنامه ریزی ابلاغ شده است.
در ابتدای این مصوبه آمده است: به منظور معرفی توانمندی ها، غنای معنوی، فرهنگی و ارزش های اصیل اسلامی-ایرانی به کشورهای اسلامی و در جهت تحقق محورهای مورد نظر سازمان آیسسکو از جمله موضوعات « میراث، هویت فرهنگی اسلامی»، «تنوع فرهنگی برای ترویج خلاقیت و رسیدن به توسعه پایدار»، « گفت وگو و اتحاد تمدنها در روابط منطقه ای و بین المللی» و « فناوری اطلاعات و ارتباطات در خدمت توسعه پایدار در جهان اسلام»، تدوین محورهای برنامه ریزی و اجرای اقدمات ویژه مرتبط با انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام با موضوعات « مشهد و تمدن خراسان بزرگ»، « طوس و جایگاه آن در تکوین و بسط اندیشه ایرانی-اسلامی» و « مشهد و اندیشه ایران شهری» و گردشگری فرهنگی به عنوان محورهای کلان فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.
بر این اساس شورای سیاستگذاری رویداد «مشهد، پایتخت فرهنگی اسلامی» با مسئولیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس و اعضایی که در متن این مصوبه آمده است، تشکیل خواهد شد.
همچنین تشکیل ستاد ملی شهرسازی این رویداد با مسئولیت وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس در این مصوبه قید شده و اعضای آن نیز مشخص شده اند.
ستاد برنامه ریزی و هماهنگی رویداد با مسئولیت استاندار خراسان رضوی نیز دیگر بخش مربوط به این مصوبه است.
در انتهای مصوبه هیات وزیران تصریح شده است، این تصویب نامه صرفا تا پایان سال 1396 لازم الاجراست.

202/201

کد خبر: 666489

وب گردی

وب گردی