رییس واحد تاکستان: راه اندازی مرکز تجارت کشمش سودآوری تولیدکنندگان و صادرکنندگان را تقویت می کند

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان گفت: راه اندازی مرکز تجارت کشمش سودآوری تولیدکنندگان و صادرکنندگان این محصول را تقویت می کند.

به گزارش ایسکانیوز، عباس جهانبخشی، در حاشیه بازدید استاندار قزوین از مرکز تجارت کشمش در این دانشگاه بیان کرد: راه اندازی مرکز تجارت در راستای سیاست های دانشگاه در استقلال از منابع شهریه دانشجویی بوده و درصورت تحقق می تواند سطح خدمات دانشگاه به دانشجویان و پژوهشگران را ارتقا دهد و هم اکنون هم این واحد دانشگاهی با تمام توان و گسترده تر از قبل در حال انجام رسالت آموزشی و دانشگاهی خود است.
وی با اشاره به این که راه اندازی مرکز تجارت کشمش به بهبود شرایط تولیدکنندگان کمک خواهد کرد مشکل حال حاضر بازارکشمش وعدم رقابت پذیری این محصول را نداشتن برند اعلام کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان با تکیه بر ظرفیت علمی پژوهشگران ،آزمایشگاههای مجهز و زیرساختهای کالبدی موجود آماده کمک به فرآیند برندسازی بین المللی محصول استراتژیک کشمش است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان اضافه کرد:کشمش تاکستان به دلیل نداشتن برند معتبر و نیز سازوکاری متمرکزدر بازارهای جهانی، در رقابت در سطح بازارهای بین الملل دچار مشکل است که این مساله باعث آسیب به همه ی لایه های هرم تولید تا صادرات آن شده است.
جهانبخشی با بیان این که یکصدو هشتاد تاجر کشمش در شهرستان تاکستان مشغول فعالیت هستند خاطرنشان کرد: مجموعه فعالیت های این تولیدکنندگان فقط ثبت صادرات 50 میلیون دلار در گمرک استان است که این ظرفیت تنها یک سوم ظرفیت فعلی استان است.
وی خاطرنشان کرد: مرکز تجارت کشمش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان در زمینی به مساحت 8هزار و300 مترمربع در چهار طبقه با اعتباری بالغ بر45 میلیارد ریال در حال ساخت است که با امکان استقرار 40 واحد بازرگانی به همراه فضای استقرار انجمن کشمش، دفتر نمایندگی گمرک ، انجمن ارگانیک، دفتر روابط بین الملل، دفتر بازریابی، پیگیریهای حقوقی ،سوله انبار مهمانسرای مدرن و... دارای 67 درصد پیشرفت فیزیکی است.
جهانبخشی یادآور شد: با راه اندازی مرکز تجارت کشمش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان ضمن ساماندهی فعالیتهای صادراتی این بخش، تقویت سودآوری محصول کشمش را در پی خواهد داشت.

20101

کد خبر: 666530

وب گردی

وب گردی