سخنگوی وزارت خارجه: تروریسم به متاعی رایج در بازار سوداگران سیاسی منطقه تبدیل شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن انفجار تروریستی در شرق کابل که گروه طالبان آن رابرعهده گرفت، تاکید کرد: تروریسم به متاعی رایج در بازار سوداگران سیاسی منطقه تبدیل شده و اغماض و تساهل عامدانه مجامع و بازیگران بین المللی نسبت به این پدیده شوم، موجب رونق هر چه بیشتر آن شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی امروز - دوشنبه- خواستار مقابله با ریشه های تروریسم در منطقه شد و گفت: امروز تروریسم تکفیری ریشه در اندیشه وهابیت دارد.
وی افزود: این مکتب مجعول با سابقه تاریکی از قتل، غارت، خشونت، برده داری، تخریب اماکن مذهبی و آثار باستانی، دارای پیوند هویتی و ساختاری با خاندان حاکم عربستان بوده و با صرف هزینه های کلان ازسوی دستگاه حاکمه این کشور در نقاط مختلف جهان نشر یافته و به منشأ نهادینه سازی افراط گرایی و تروریسم در جهان و عنصر معنوی نسل کشی و تهدیدی برای امنیت جهانی تبدیل شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر این که مسئولیت خون قربانیان این موج افسارگسیخته خشونت و ترور، بر عهده همه بنیانگذاران و حامیان گروه های تروریستی است، خاطرنشان کرد: مقابله واقعی و ریشه ای با تروریسم، بدون عزم و اراده جهانی و فارغ از استانداردهای دوگانه امکان پذیر نخواهد شد.

201/201

کد خبر: 666541

وب گردی

وب گردی