رییس کمیسیون امنیت ملی: ایران خواستار امنیت و ثبات لبنان است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت و ملت سوریه در جنگ اراده‌ها در پنج سال گذشته پیروز شدند و کشورهایی که برای حمایت از تروریست‌ها سرمایه‌گذاری کردند، بازنده هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، علاء الدین بروجردی صبح دوشنبه در راس هیاتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی وارد پایتخت لبنان شد ودر سالن تشریفات فرودگاه بین‌المللی بیروت مورد استقبال علی بزی عضو فراکسیون توسعه و آزادسازی به نمایندگی از نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان قرار گرفت.

بروجردی در بدو ورود به لبنان در گفت وگو باخبرنگاران تصریح کرد: بسیار خرسندم که این سفر با سالروز پیروزی مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه تابستان 2006 در مقابل دشمن صهیونیستی که به سمبل ایستادگی ، سرافرازی و عزت در منطقه تبدیل شده و همچنین سالروز عید ارتش قهرمان لبنان که توانسته است در رویاروئی با تروریست های تکفیری نقشی عظیم در حفظ امنیت ، ثبات و پایداری لبنان ایفا کند، همزمان شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: برای ایران، امنیت لبنان و یکپارچگی همه طوائف، احزاب و همه جناح های سیاسی لبنان در جهت حفظ امنیت و ثبات و استقلال آن بسیار حائز اهمیت است.

بروجردی تاکید کرد که امیدواریم در آینده برداشته شدن گام های بلندتری را برای حل همه مشکلات لبنان و تقویت و تحکیم امنیت و ثبات در منطقه شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: تحولات منطقه به ویژه در سوریه و عراق نشان دهنده موفقیت همه کشورهائی است که با همه امکانات خود علیه تروریسم به عنوان پدیده شوم جهانی ، تلاش و اقدام می‌کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که چه پیشنهادهائی برای مقامات لبنانی به همراه دارید؟، گفت: با توجه به روابط بسیار خوب بین دو کشور دوست ، معمولا در باره مسائل مختلف در ملاقات ها تبادل نظر صورت می گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از اوضاع سوریه بعداز تحولات در حلب چیست؟، اظهارداشت: فکر می کنم با توجه به ایستادگی و مقاومت مردم، دولت و شخص بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و نقش مقاومت لبنان، وضعیت سوریه روز به روز بهتر می شود.

علی المقداد عضو فراکسیون حزب الله( وفاداری به مقاومت) در پارلمان لبنان و محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان هم در مراسم استقبال از هیات مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

شهروز برزگر کلشانی و هاجر چنارانی دو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ، بروجردی را در این سفر دو روزه به لبنان همراهی می‌کنند.

202/201

کد خبر: 666563

وب گردی

وب گردی