بروجردی: آمریکا باید مسئولیت بدعهدی های خود در اجرای برجام را بپذیرد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه « تلاش های ما برای بهبود روابط با عربستان حاصلی نداشت»، تاکید کرد که « آمریکا باید مسئولیت بدعهدی های خود در اجرای برجام را بپذیرد».

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، بروجردی ظهر دوشنبه و بعداز دیدار با « جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت: جلسه خوبی بود و در زمینه روابط دوجانبه با کشور دوست لبنان، بحران های متعدد منطقه بویژه در کشورهای سوریه و عراق و تبعات آن مانند بحران آوارگان سوری که مشکلاتی را برای لبنان ایجاد کرده است، مذاکره کردیم.
بروجردی که صبح دوشنبه در راس هیاتی از مجلس شورای اسلامی برای سفری دو روزه و ملاقات با مقامات لبنانی وارد بیروت شد، در نخستین برنامه کاری خود با وزیر خارجه لبنان دیدار و گفت وگو کرد.
در این دیدار «شهروز برزگر کلشانی» و « هاجر چنارانی» دوعضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و « محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان حضور داشتند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه بیش از 30 ساله جمهوری اسلامی ایران در زمینه میزبانی و مدیریت حدود سه میلیون مهاجران تبعه افغانستان، تجربه های خود را به دوستان لبنانی منتقل کردیم.
وی گفت که با وزیر خارجه لبنان درباره تحولات درایران بعداز توافق هسته ای با گروه 1+5 و نقض عهدهای مکرر آمریکا در اجرای برجام صحبت کرده است.

آمریکا باید مسئولیت بدعهدی هایش در اجرای برجام را بپذیرد
بروجردی با بیان اینکه « ما در ایران، آمریکا را به بدعهدی می شناسیم»، افزود: اکنون بیش از گذشته برای ما و جهان ثابت شده که آمریکا چقدر بدعهد است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید به اینکه« ما این بدعهدی را متوجه کشورهای اروپائی نمی کنیم»، اظهارداشت: هیات های اروپائی که بسیار زیاد به ایران سفر می کنند امروزدر تهران حتی برای رزرو هتل بامشکل مواجه هستند اما این تخلف آمریکا در مجموع رفتارهای هیات های اروپائی بسیار گم است.
وی باردیگر تاکید کرد:مامسئولیت همه تخلف ها را برعهده آمریکا می دانیم که بدعهدی می کند، آمریکا باید مسئولیت این نقض عهد درعرصه بین المللی را برعهده بگیرد.

عزم ما برای مبارزه با تروریسم جدی است
بروجردی خاطرنشان کرد: عزم ما در مواجهه ومبارزه با تروریسم بسیار جدی است و یکی از عوامل اساسی همکاری ما با عراق و سوریه، همین مبارزه با تروریست ها است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد:من از فرصت استفاده کرده و روز ارتش را به همه لبنانی ها و نظامیان این کشور و همین طور پیروزی های مقاومت از جمله در جنگ 33 روزه تابستان سال 2006 در مقابل دشمن صهیونیستی را تبریک می گویم.
وی درپاسخ به سوالی درباره روابط ایران وسعودی گفت:همه می دانند ما دست دوستی به سمت عربستان دراز کردیم اما نتیجه ای حاصل نشد و بر اساس یک ضرب المثل ایرانی یک دست صدا ندارد.
بروجردی در پاسخ به سوالی در خصوص خلاء بیش از دوسال و یک ماه ریاست جمهوری در لبنان تاکید کرد: ما در امور داخلی لبنان دخالت نمی کنیم اما امیدواریم این مشکل با توافق همه گروه ها و جریان های داخلی لبنان حل شود.

202/201

کد خبر: 666564

وب گردی

وب گردی