متکدیان خیابانی ماهانه 3 میلیون تومان درآمد دارند

مدیرعامل خدمات اجتماعی شهرداری تهران از درآمد 3 میلیون تومانی متکدیان خیابانی شهر تهران ظرف ماه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، فرزاد هوشیار با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه جمع آوری متکدیان خیابانی گفت: از میان این متکدیان 50 درصد افراد اصلا نیاز مالی ندارند؛ 35 درصد این ها از گروه های خانوادگی و غیر رسمی هستند که به عنوان خانواده های بدسرپرست شناسایی می شوند که بخش عمده آن ها اتباع خارجی هستند که از افغانستان و پاکستان شروع و به اروپا ختم می شود.

او ادامه داد: این افراد نیز تحویل بهزیستی می شوند یا توسط خیرینی که به شهرداری تهران متصل هستند، تحت پوشش قرار می گیرند و میانگین درآمد تکدی گری این افراد تقریبا ماهی 3 میلیون تومان در ماه است.


هوشیار که در برنامه‌ای رادیویی سخن می‌گفت، افزود: هرجا تقاضا هست، عرضه نیز بوجود می آید؛ مردم در فرهنگ قائل به صدقه جاریه هستند ولی آیا این صدقه در حوزه کمک به متکدی سر چهارراه ها صحیح است؟! و به هر حال تکدی گری جرم محسوب می شود.


او تاکید کرد: تا کنون بیش از 2 هزار نفر از این متکدیان را جمع آوری کردیم و بیش از 3 هزار متکدی در شهر تهران است که در جلساتی که با استانداری، فرمانداری و قوه قضاییه داشتیم قرار شد احکام سخت تری در نظر گرفته شود.


هوشیار همچنین به ساماندهی نسبی به محله هرندی اشاره کرد و افزود: تقریبا هر هفته درباره محلات جنوب شهر تهران جلساتی برگزار می شود و شهردار تهران از این محلات بازدید می کند؛ ما از همه هنرمندان و نویسندگان دعوت می کنیم که ایده های خود را به ما برسانند و تولید محصولات فرهنگی در این حوزه را آغاز کردیم.


سیاوش شهریور مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری تهران نیز در برنامه ای رادیویی با اعلام اینکه جمع آوری متکدیان پیچیده و زمانبر و در عین حال سخت و ظریف است، گفت: بسیاری از کودکانی که سر چهارراه ها هستند، دارای خانواده هستند و از طرفی مردم ما نیز دل رحم و با سخاوت هستند و سعی دارند با استناد به آداب ملی و دینی به این ها کمک کنند.


او افزود: هر کمکی که مردم به این ها می کنند، رویکرد و جذابیتی جدید برای آمدن افراد بیشتر سر این چهارراه ها فراهم می کند و نباید رضایت خدا را در راهی بگذاریم که تولید معصیت کند چراکه این افراد امروز گل فروشی می کنند و فردا اقدام به فروش مواد مخدر می کنند.


شهریور از مردم خواست به این کودکان پول ندهند و ادامه داد: مکان هایی هستند که حاضرند پول مردم را به نیازمندان واقعی برسانند و گناه است که پول را دست کسانی بدهیم که مشخص نیست چکار می کنند. این افراد در خانه نشسته اند و فرزندان کودک خود را بر سر چهارراه ها می فرستند.


او تاکید کرد: همه باید به کمک شهرداری و بهزیستی بیایند؛ از سازمان های مردم نهاد نیز عاجزانه کمک می خواهم و علل وجودی این افراد، ناظر بر یک فرهنگ غیر شرعی است که پول را دست این افراد می دهیم و از مردم می خواهم پول را دست مستحق برسانند.

105105

کد خبر: 666575

وب گردی

وب گردی