کری خواستار خویشتن داری روسیه در عملیات تهاجمی در سوریه شد

جان کری وزیر امورخارجه امریکا روز دوشنبه خواستار خویشتن داری روسیه در عملیات تهاجمی در سوریه و همچنین ترغیب دولت بشار اسد به این کار شده است .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز ، کری که به کلمبیا سفر کرده است در یک کنفرانس خبری مشترک با ' ماریا آنجلا هولگوین ' وزیر خارجه این کشور گفت :' بدیهی است که خویشتن داری هم روسیه و هم دولت بشار اسد در انجام عملیات تهاجمی امری حیاتی است چرا که مسئولیت ما این است که جناح مخالف را نیز از انجام چنین عملیات بازداریم . '
به گزارش ایرنا، این درخواست کری در حالی مطرح می شود که ارتش سوریه به پیشروی خود علیه شورشیان بویژه در حلب دومین شهر بزرگ این کشور ادامه می دهد.
کری در پاسخ به این سوال که آیا وی از این که امید امریکا برای شروع گذار سیاسی در سوریه در اول اوت تحقق نیافته است، ناراحت نیست گفت : تاریخ مورد نظر پیشتر طی سال جاری در زمانی تعیین شده که این امیدواری وجود داشت که مذاکرات سیاسی پابگیرد .
وی افزود : با این حال ، ترک مخاصمه ای که در ماه فوریه آغاز شده اکنون با بروز درگیری ها و حوادث مختلف به کلی رخت بربسته است . تازه ترین حادثه ، سرنگون شدن یک بالگرد نظامی روسیه توسط شورشیان در استان ادلب و کشته شدن هر پنج سرنشین آن در این استان تحت کنترل شورشیان بود.
وزیر خارجه امریکا گفت :' اکنون روزهای مهم برای مشخص کردن این که آیا روسیه و دولت اسد به تلاش برای پایان خشونتها تحقق خواهند بخشید یا نه در راه است. تاکنون شواهد و قرائن ناراحت کننده است. '
مقامات امریکا اذعان می دارند که عملیات بشردوستانه روسیه و سوریه در شهر محاصره شده حلب برای خارج کردن غیر نظامیان از این شهر ممکن است ترفندی برای خالی کردن این شهر از سکنه و در نتیجه تعقیب راحت تر شبه نظامیان مخالف حکومت اسد باشد.
300300

کد خبر: 666650

وب گردی

وب گردی