بروجردی:ایران همچنان آماده ارائه کمک تسلیحاتی به ارتش لبنان است

«علاء الدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همچنان آماده است تا به ارتش قهرمان لبنان برای مبارزه با دشمن صهیونیستی و تروریسم تکفیری کمک تسلیحاتی ارائه کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، بروجردی عصر دوشنبه بعداز ادای احترام به شهدای مقاومت در روضه الشهیدین در گفت وگو با خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که آیا ایران همچنان آماده ارائه کمک تسلیحاتی به ارتش لبنان است؟، گفت: همه در لبنان و منطقه می دانند که نیت و تمایل ایران برای ارائه کمک تسلیحاتی و تجهیزات نظامی لازم صادقانه است و این نیت همچنان به قوت خود باقی است.
دریادار« علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی در سفری به لبنان اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران آماده است به ارتش لبنان برای مبارزه با تروریسم تکفیری کمک تسلیحاتی کند.
برهمین اساس «سمیر مقبل» وزیر دفاع لبنان به ایران سفرو فهرست تسلیحاتی را که قرار است ایران به ارتش لبنان تحویل دهد، دریافت کرد اما تاکنون دولت لبنان موافقیت و یا مخالفت خود را با دریافت این کمک تسلیحاتی اعلام نکرده است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که ایران همچنان آماده است تا به ارتش لبنان کمک تسلیحاتی ارائه کند در صورتی که لبنان چنین درخواستی داشته باشد.

ایران سد راه حل مشکلات لبنان نیست
بروجردی در پاسخ به این سوال که برخی مدعی هستند ایران مانع انتخاب رئیس جمهوری لبنان است، نظر شما چیست؟ ، گفت: این طرف هایی که اتهام های بی اساس به جمهوری اسلامی ایران می زنند، بخوبی می دانند که ایران هیچ روزی سد راه هرگونه حل سیاسی پرونده های سیاسی ومشکلات لبنان نبوده است.
وی افزود: برعکس، ایران همه تلاش های سیاسی دوستانه و برادرانه خود را برای کمک به برادران لبنانی به منظور رسیدن به راه حل هائی که خواستار آن هستند، کرده است.

وی خاطرنشان کرد: به همه مجاهدان شهید قهرمانی که از خاک جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی دفاعی مقدس کردند و همچنین همه شهیدان بزرگ و قهرمان حزب الله و مقاومت اسلامی لبنان که جلوی تجاوزهای ظالمانه صهیونیست ها ایستادند و پیروز شدند، درود می فرستیم و به آنان ادای احترام می کنیم.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: همه این شهیدان بزرگ و مجاهد، شاگردان نجیب مدرسه حضرت امام خمینی(ره) هستند و به این امانت که امروز در دست حضرت امام خامنه ای قرار گرفته و ایشان پرچم آن را برافراشته اند، افتخار می کنیم.
بروجردی تاکید کرد: همه ما مدیرون خون های پاک و فداکاری ها بزرگی هستیم که این قهرمانان شهید مبذول داشتند و از خداوند متعال که این امانت مقدس یعنی مقاومت را در لبنان و حتی در منطقه به دست با کفایت فرمانده بزرگ عربی و اسلامی یعنی رهبر مقاومت سید حسن نصرالله سپرده است، شاکریم.
به گزارش ایرنا، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و هیات همراه وی با حضور در روضه الشهیدین در منطقه الغبیری ضاحیه جنوبی بیروت با نثار تاج گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای مقاومت به ویژه حاج عماد مغنیه فرمانده بزرگ مقاومت، جهاد مغنیه فرزند این شهید ، سید هادی نصرالله فرزند سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و « سید مصطفی بدرالدین» فرمانده بزرگ مقاومت ادای احترام کردند
«شهروز برزگر کلشانی» و « هاجر چنارانی» دوعضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و « محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان ، بروجردی را همراهی کردند.
بروجردی صبح دوشنبه در راس هیاتی از مجلس شورای اسلامی برای سفری دو روزه و ملاقات با مقامات لبنانی وارد بیروت شد و قبل از آن با « جبران باسیل» وزیر امور خارجه و اعضای فراکسیون حزب الله ( وفاداری به مقاومت) در پارلمان لبنان به طور جداگانه ملاقات کرد.
هیات مجلس شورای اسلامی قرار است در ادامه سفر به لبنان با« نبیه بری» رئیس مجلس و « تمام سلام» نخست وزیر دیدار و در نشست هائی با گروه های فلسطینی و همچنین تجمع علمای مسلمان لبنان شرکت کند.

201/201

کد خبر: 666659

وب گردی

وب گردی