آخرین تغییرات قوانین تکواندو در المپیک 2016 اعلام شد

رییس فدراسیون جهانی تکواندو تغییرات قوانین مسابقات تکواندو در بازیهای المپیک ریو 2016 را اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبرگزاری تایمز کره جنوبی، دکتر چو، رییس فدراسیون جهانی تکواندو، در خصوص برگزاری مسابقات تکواندو در المپیک ریو گفت: در این دوره از بازی‌های المپیک که از 15 تا 31 مرداد 95 برگزار می شود، مسابقات تکواندو از 27 مردادماه آغاز و به مدت 4 روز برگزار خواهد شد. مبارزات تکواندو در 4 رده وزنی مردان و 4 رده وزنی زنان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در این دوره از مسابقات ورزشکاران از کلاه الکترونیکی سنسوردار استفاده می کنند. استفاده از کلاه‌های الکترونیکی کمک می کند، امتیازدهی در این دوره از مسابقات در مقایسه به بازیهی المپیک لندن 2012 با عدالت و دقت بیشتری انجام شود. همچنین ورزشکاران می توانند برای نخستین بار از شلوارهای رنگی استفاده کنند و پرچم کشورشان را بر روی شلوارشان قرار دهند.

رییس فدراسیون جهانی تکواندو، اینطور ادامه داد: ورزشکاران مجوز دارند موسیقی که هنگام ورودشان به شیا‌پجانگ پخش می شود را انتخاب کنند که به تماشاچیان هیجان بیشتری خواهد داد. تغییر دیگری که در مقایسه با المپیک 2012 اتفاق می افتد، استفاده از شیاپ‌چانگ 8 ضلعی است که به بهبود مبارزات کمک بیشتری خواهد کرد. ضمن اینکه تیم نمایش فدراسیون جهانی برای سرگرم کردن تماشاچیان در زمان های استراحت اجرا خواهد داشت.

دکتر چو افزود: برای اولین بار در بازیهای المپیک از 15 داور زن و 15 داور مرد استفاده می شود که به این شکل تکواندو نخستین ورزشی خواهد بود، که تساوی جنسیتی را رعایت می کند. این تغییرات برای تضمین بقای تکواندو در بازیهای المپیک و ایجاد هیجان بیشتری برای تماشاچیان است و فدراسیون جهانی با تحلیل بازتاب تغییرات اعمال شده در این دوره، تلاش خواهد کرد برای المپیک 2020 تغییرات بیشتری ارائه دهد.

606/602

کد خبر: 666676

وب گردی

وب گردی