بیش از ۲۰۰ دانشجوی زبان فارسی از پنج قاره جهان، به دانشگاه علامه طباطبائی می‌آیند

هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی ‌زبان فارسی توسط بنیاد سعدی و با همکاری و میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی از ۱۲ مرداد تا ۸ شهریور ۱۳۹۵ با حضور بیش از ۲۰۰ دانشجو و استاد زبان فارسی در این دانشگاه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد خبری هشتاد و سومین دوره دانش افزایی زبان فارسی، بنیاد سعدی با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی، هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی را به ‌منظور تقویت بنیه علمی و ارتقای سطح دانش استادان دانشگاه، مدرسان و معلمان و دانشجویان خارجی رشته زبان و ادبیات فارسی، روابط بین‌الملل، خاورمیانه، شرق‌شناسی و سایر رشته های مرتبط در مرداد و شهریور ۹۵ برگزار خواهد کرد.

این دوره با حضور دانشجویان و استادان زبان و ادبیات فارسی از پنج قاره دنیا در دو بعد آموزش زبان فارسی و برنامه های فرهنگی- تفریحی اجرا می‌شود. هدف از این دوره علاوه بر آشنایی با تاریخ، تمدن، فرهنگ و آداب ‌و رسوم ایران، تقویت دانش زبانی و مهارت‌های ارتباطی استادان خارجی زبان و ادبیات فارسی، تقویت مهارت‌های شنیداری، گفتاری، خواندن، نوشتن و توسعه توان ارتباطی فارسی آموزان خارجی و همچنین شناسایی زبان آموزان ممتاز برای ادامه تحصیل در ایران، عنوان شده است.

شرکت‌کنندگان در این دوره ابتدا در آزمون تعیین سطح شرکت می‌کنند و سپس در سطح‌های تعیین‌شده در کلاس‌های خود حاضر می‌شوند. در پایان دوره آموزشی از شرکت‌کنندگان آزمونی گرفته می‌شود و به آنان که دوره را با موفقیت در آزمونِ نهایی گذرانده‌اند «گواهینامۀ موفقیت» و به سایر شرکت‌کنندگان، «گواهی‌نامه حضور» داده می‌شود.

بنابر اطلاعیه عمومی بنیاد سعدی مدت این دوره، حدود ۱۲۰ ساعت کلاس آموزشی است که به شکل ۸ ساعت در روز برگزار شده و کل مدت دوره با شمار روزهای برگزاری برنامه‌های جانبی‌، نزدیک به یک ماه خواهد بود.

همچنین برای آشنایی بیشتر شرکت‌کنندگان این دوره با فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، برنامه‌هایی خارج از ساعت‌های آموزشی و روزهای تعطیل تدارک دیده شده که شامل بازدید از مرکزهای فرهنگی، آموزشی و پژوهشی، آثار تاریخی، شخصیت‌ها و مفاخر فرهنگی و ادبی است و حضور شرکت‌کنندگان در این برنامه‌ها الزامی است.

دوره دانش افزائی زبان فارسی از ۱۲ مرداد لغایت ۸ شهریور در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار خواهد شد. فارسی آموزان ۱۲ مرداد در جلسه توجیهی شرکت کرده و ۱۳ مرداد تعیین سطح خواهند شد. مراسم افتتاحیه این دوره نیز پنجشنبه ۱۴ مرداد ساعت ۱۱ در سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی با حضور شخصیت های علمی و فرهنگی، سفرای کشورهای مهمان، فارسی آموزان و اصحاب رسانه برگزار خواهد شد.

ستاد اجرائی این دوره نزدیک به یک ماه است که در دانشگاه علامه طباطبائی تشکیل شده و با هماهنگی بنیاد سعدی در خصوص برگزاری هرچه بهتر این رویداد بزرگ ملی برنامه ریزی و تمهید مقدمات لازم را انجام داده است. علاوه بر برنامه های آموزشی، فرهنگی و تفریحی و امکانات رفاهی که در محل دانشگاه، محل اسکان و نیز سطح شهر تهران برای فارسی آموزان در نظر گرفته شده، سفری سیاحتی به شهر اصفهان در تاریخ ۴ تا ۶ شهریور برنامه ریزی شده است؛ مراسم اختتامیه این دوره نیز در تاریخ ۸ شهریور برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است، آخرین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی از تاریخ ۱۳ مرداد تا ۹ شهریور ۱۳۹۴ و به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شده بود.

20104

کد خبر: 666770

وب گردی

وب گردی