بهره‌برداری از سیستم روشنایی سه فرودگاه کشور

مدیرکل تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی از بهره‌برداری از سیستم روشنایی سه فرودگاه رشت، همدان و بجنورد در هفته دولت خبر داده وگفته است: تا پایان امسال ۵ سیستم روشنایی دیگر برای فرودگاه‌های خرم‌آباد، باند ۲۹ مهرآباد، زاهدان، مشهد و اهواز نصب و راه‌اندازی کنیم.

به گزارش ایسکانیوز و نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، میر سعید صفی‌نیا با اشاره به بهره‌برداری از سیستم روشنایی سه فرودگاه در هفته دولت، عنوان کرد: نصب و راه‌اندازی تجهیزات سیستم روشنایی فرودگاه رشت به پایان رسیده و اکنون عملیاتی است. همچنین نصب و راه‌اندازی سیستم روشنایی فرودگاه همدان در هفته جاری به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه نصب و راه‌اندازی سیستم روشنایی فرودگاه بجنورد هم تمام شده و تنها مارکینگ آن باقی مانده است، ادامه داد: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعتباری برابر با ۱۲۰ میلیارد ریال بابت خرید این سه سیستم روشنایی اختصاص داده است. همچنین کارشناسان اداره کل تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی نصب، راه‌اندازی و طراحی این سیستم‌ها را انجام دادند.

صرفه جویی میلیارد ریالی در هزینه‌های شرکت فرودگاه‌ها

مدیرکل تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی گفت: اگر قرار بود این سیستم‌ها را پیمانکار نصب و راه‌اندازی کند بابت هر یک از‌ آن‌ها دست‌کم ۱۵میلیارد ریال هزینه صرف می‌شد اما مهندسان این اداره کل با بکارگیری دانش و تجربه خود حدود ۵۰ میلیارد ریال در هزینه‌های شرکت فرودگاه‌ها صرفه‌جویی کردند.

وی با یادآوری اینکه شرکت فرودگاه‌ها سال گذشته اعتبار خرید این سیستم‌ها را تامین کرده گفته است : در نظر داریم با تامین اعتبارات لازم تا پایان امسال ۵ سیستم روشنایی دیگر برای فرودگاه‌های خرم‌آباد، باند ۲۹ مهرآباد، زاهدان، مشهد و اهواز نصب و راه‌اندازی کنیم.

به گفته صفی‌نیا تا پایان سال ۱۳۹۵ تعداد دو سیستم پرشن‌اپروچ فرودگاه‌های گرگان و یزد هم راه‌اندازی و عملیاتی می‌شوند. همچنین ۴سیستم روشنایی خریداری شده برای فرودگاه‌های ارومیه، شیراز، بندرعباس و کرمان هم تا مهرماه وارد کشور می‌شود که با مجوز هیات مدیره اعتبار خرید این سیستم‌ها ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اضافه کرد: نصب و راه‌اندازی ۴ سیستم روشنایی فرودگاه‌های ارومیه، شیراز، بندرعباس و کرمان از نیمه نخست سال ۱۳۹۶ آغاز خواهد شد.

607/602

کد خبر: 666816

وب گردی

وب گردی