شهرداد روحانی رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران شد

مدیرعامل بنیاد رودکی اعلام کرد که شهرداد روحانی به عنوان رهبر ثابت ارکستر سمفونیک تهران به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز، علی‌اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی امروز سه‌شنبه ۱۲ مردادماه در حاشیه نشست ارکستر جوانان جهان و ارکستر سمفونیک تهران اعلام کرد که از این پس شهرداد روحانی به عنوان رهبر ثابت ارکستر سمفونیک تهران به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

علی اکبرصفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی در حاشیه نشست رسانه ای ارکستر جوانان جهان و ارکستر سمفونیک تهران ضمن معرفی شهرداد روحانی بعنوان رهبر ارکستر سمفونیک تهران درباره این ارکستر گفت: از این پس دستیاری در کنار آقای شهرداد روحانی حضور خواهد داشت که کارهای اداری را انجام خواهد داد. همچنین یک شورای 5 نفره تشکیل می شود تا به ارکستر سمفونیک هم در برنامه ریزی و هم در انتخاب نوازندگان کمک کند.
همچنین وی درباره اداره ارکستر سمفونیک عنوان کرد:به هیچ عنوان ارکسترها به موسسه دیگری واگذار نخواهد شد و بنیاد رأسا به اداره ارکسترها خواهد پرداخت ولی خوب حتما برای بهتر انجام شدن کارها اسپانسر خواهیم گرفت.
صفی پور درمورد قراردادهای اعضای ارکستر هم توضیح داد: قراردادها به سه سطح نوازندگان، سرگروه ها و مایسترها تقسم می شود و حداقل حقوق یک میلیون و دویست هزار تومان است که برای سرگروه ها و مایسترها درصدی به آن اضافه می شود.در واقع این حقوق ثابت این عزیزان است که برای 20 روز تمرین برنامه ریزی شده.بخش دیگر حقوق به میزان اجراهایی که دوستان در تهران و شهرستان ها برگزار می کنند،بستگی دارد که مبلغی به این حقوق ثابت اضافه می شود که ما برای هر اجرا دویست و ده هزار تومان در نظر گرفته ایم و اگر اجراها در استان ها و شهرستان های دیگر باشد حق ماموریت هم به آن اضاف خواهد شد.
وی ادامه داد:ما برای هر دو ارکستر با 100 نفر نوازنده قرار داد خواهیم بست که تا این لحظه60 نقر قرار داد خود را امضا کرده اند.
مدیر عامل بنیاد رودکی در پایان درمورد مدیر تالار وحدت گفت:فعلا تصمیمی گرفته نشده و هرموقع خبر قطعی شود اعلام خواهیم کرد.
503502

کد خبر: 666824

وب گردی

وب گردی