«اجبار» از هدایت تحصیلی برداشته شده است

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه «اجبار» را از هدایت تحصیلی برداشته‌ایم گفت: مشکلات مربوط به هدایت تحصیلی حل شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام مصطفی ناصری زنجانی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره هدایت تحصیلی دانش آموزان و مشکلاتی که ایجاد کرده بود گفت: اصل این کار را منطقی می‌دانیم.

او افزود: در کنکور سراسری امسال بیش از 600 هزار نفر داوطلب رشته تجربی داشتیم، حدود 160 هزار نفر انسانی و همین رقم داوطلب رشته ریاضی؛ این نشان دهنده عدم توازن در انتخاب رشته است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه البته اصرار و نگرانی خانواده ها در این مساله ریشه دارد که پزشکی را رشته پولساز و با امکاناتی می بینند گفت: اما آیا همیشه وضعیت همین‌گونه باقی می‌ماند، آیا به این تعداد پزشک نیاز داریم؟.

ناصری ادامه داد: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری که فرمودند هر دانش آموزی که فارغ التحصیل می‌شود یک کار بلد باشد، امر توزیع متوازن را مورد توجه قرار دادیم و امسال با توجه به تغییرات سیستم آموزشی زمان انجام اینکار بود اما بعضا خانواده ها این موضوع را نمی‌پذیرند.

او با اشاره به کشیده شدن موضوع به مجلس و تشکیل جلسه شورای معاونین وزارتخانه پیرامون هدایت تحصیلی گفت: ما اجبار را برداشته‌ایم و خروجی جلسه این بود که اجباری نیست. از نظر ما اگر دانش‌آموزی از چند اولویت بخواهد اولویت دوم و سوم برگ هدایت تحصیلی‌اش را انتخاب کند مشکلی نیست منوط به اینکه در آن منطقه امکانات داشته باشیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در شهرستان‌ها هر شخصی هر رشته‌ای را بخواهد می‌تواند انتخاب کند و اگر در مدرسه‌ای امکانات وجود نداشت و ظرفیت در یک رشته پر شده بود، چنانچه استان اعلام آمادگی کند و امکان تشکیل کلاس جدید داشته باشد، این کار را انجام می‌دهیم، گفت: به هر صورت مشکل حل شده است.

ناصری درباره برخی مشکلات مدارس استیجاری که متعلق به دستگاه‌ها و نهادهای دیگر هستند گفت: رییس جمهور اخیرا دستوری صادر کرده‌اند مبنی بر اینکه آموزش و پرورش نباید در این موارد با دستگاه‌های دیگر مشکلی داشته باشد و معاون اول رییس جمهور مسوول رسیدگی به این امر شد و اکنون امور اجرایی مربوط در حال پیگیری است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود: مدرسه‌ای به علت مشکلات استیجاری بودن فضا تعطیل نمی‌شود و اگر هم این اتفاق بیفتد، فضاهای دیگر را جایگزین می‌کند هرچند آن اتفاق هم شایسته نیست.

20104

کد خبر: 666825

وب گردی

وب گردی