حضور اعضای شورای مرکزی شاخه جوانان اعتدال و توسعه استان تهران برای اهدای خون

همزمان با هفته‌ ملی اهدای خون جمعی از اعضای شورای مرکزی شاخه جوانان حزب اعتدال و توسعه استان تهران با حضور در مرکز انتقال خون وصال با هدیه سرخ خود زندگی سبز به بیماران بخشیدند.

به گزارش ایسکانیوز،شاخه جوانان حزب اعتدال و توسعه در راستای اعتلای فرهنگ عمومی طی مصوبه ای سه شنبه های هر هفته را به عنوان سه شنبه های فرهنگی نامگذاری کرده و به فراخور موضوعات مختلف به انجام فعالیت های فرهنگی می پردازد. در همین خصوص همزمان با قرار گرفتن در هفته اهدای خون حسن بانک رییس شاخه جوانان استان تهران به همراه جمعی از اعضای شورای مرکزی در مرکز انتقال خون وصال حضور یافته و به اهدای خون پرداختند.

حسن بانک با ابراز خرسندی از رویه پیش گرفته از سوی اعتدال و توسعه در جهت ورود به مسائل اجتماعی،فرهنگی در کنار مسائل سیاسی و تلاش برای اعتلای فرهنگ عمومی سه شنبه های فرهنگی را حرکت بدیعی در میان احزاب سیاسی عنوان کرد.


وی افزود: در همین راستا با توجه به قرار گرفتن در هفته اهدای خون برآن شدیم تا با اهدای خون گامی هرچند کوچک در جهت نهادینه کردن فرهنگ اهدای خون برداریم.


رییس شاخه جوانان حزب اعتدال و توسعه استان تهران با تاکید بر شعار اهدای خون، اهدای زندگی بیان کرد: شاید بارها و بارها این جمله را شنیده باشیم و این شعار به نظرمان تکراری باشد اما با شنیدن جمله یکی از مسئولان سازمان انتقال خون مبنی بر اینکه اهدای هر واحد خون از سوی اهداکنندگان می تواند جان سه فرد نیازمند به خون و فرآورده های خونی را از مرگ نجات دهد به خوبی درک می کنیم که همین یک واحد خون چقدر می تواند موثر واقع شود ضمن اینکه طبق اذعان اطباء و کارشناسان کسانی که نسبت به اهدای خون مبادرت می‌کنند، خون سالم‌‌تری نسبت به سایر افراد دارند و اهدای خون برای فرد اهداکننده نیز مفید است.

حسن بانک با اشاره به تاکید کتب دینی ما به اهمیت انجام این عمل نجات‌بخش گفت: اهدای خون یکی از سنت‌های پسندیده در فرهنگ کشور ما قلمداد می‌شود و مردم برای شرکت در این اقدام خداپسندانه گرایش زیادی دارند. موضوعی که شاید با کمی فرهنگ سازی بیشتر بتوان آن را نهادینه کرد.

203/201

کد خبر: 666828

وب گردی

وب گردی