تشخیص سریع اوتیسم با تست شنوایی

در یک مطالعه جدید آشکار شد که با انجام یک تست شنوایی ساده می‌توان کودکانی را که در معرض ابتلا به اوتیسم هستند پیش از آغاز تکلم در آنها شناسایی کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل ایسنا، در این بررسی متخصصان دانشگاه "روچستر" آمریکا به وجود یک مشکل در گوش داخلی کودکان مبتلا به اوتیسم پی برده‌اند که می‌تواند در توانایی آنان در تشخیص گفتار، اختلال ایجاد کند.

"آن لوئبک" یکی از متخصصان این مطالعه گفت: در این بررسی یک روش ساده، ایمن و غیرتهاجمی برای معاینه کودکان مبتلا به نارسایی شنوایی که با اوتیسم ارتباط دارد، شناسایی شد. تکنیک فوق می‌تواند مسیر جدیدی را برای تشخیص اختلال اوتیسم بوجود آورد و پزشکان را قادر سازد در مراحل ابتدایی در روند پیشرفت بیماری دخالت کنند.

اختلال اوتیسم با بروز نقص در مهارت‌های اجتماعی – ارتباطی و رفتارهای یکنواخت و محدود شناخته می‌شود. در حالیکه بسیاری از علائم این بیماری پیش از دو سالگی ظاهر می‌شود، اوتیسم در بیشتر کودکان پیش از سن چهار سالگی تشخیص داده نمی‌شود. به گفته کارشناسان در صورتیکه روش‌های درمانی زودتر آغاز شود کند کردن پیشرفت بیماری امکان پذیرتر خواهد بود.

در این بررسی تست شنوایی روی تعدادی کودک6 تا 17سال که به اوتیسم مبتلا بوده یا دچار این بیماری نبودند انجام گرفت. در مبتلایان به اوتیسم نوعی مشکل شنوایی در یک فرکانس خاص وجود داشت که در روند گفتار حائز اهمیت است. همچنین درجه نارسایی شنوایی با شدت علائم اوتیسم مرتبط بوده است.

به گزارش هلث دی نیوز، در صورت تایید این یافته‌ها، پزشکان می‌توانند با انجام به موقع معاینات به کودکان در معرض خطر ابتلا به اوتیسم کمک کنند.

105105

کد خبر: 666858

وب گردی

وب گردی