خانواده ها  باید شرایط استراحت بدن  خود را جدی بگیرند/مردم مراقب باشند؛هرتشکی، استاندارد نیست!

یک فیزیوتراپیست درباره ضرورت اهمیت دادن به انحناهای ستون فقرات می گوید: بیشتر ایرانی ها از نحوه درست خوابیدن و استفاده از رختخواب درست و استاندارد آگاهی کاملی ندارند و همین عدم اطلاع باعث بیماری هایی در ستون فقرات آنها می شود.

زهره حاجیان: آلاله فردی پور - فیزیوتراپیست- می گوید: یک ستون فقرات با سه انحنای گردنی، سینه ای و کمری نسبت به یک ستون فقرات بدون قوس 10برابر توانایی مقاومت بیشتر در برابر فشار محوری را دارا است.

فردی پور هشدار می دهد که شرایط استراحت شبانه روزی بدن باید از سوی مردم جدی گرفته شود و مردم باید بدانند که با انتخاب صحیح تشک استاندارد ،باعث جلوگیری از بروز عوارض شدید ستون فقرات در بدن می شوند.

او با اعلام خطر درباره استفاده از تشک های غیراستاندارد در منازل ایرانی ها می گوید: بسیاری از متقاضیان تشک در ایران ، به علت عدم آگاهی از ساختار داخلی آن، توانایی تشخیص یک تشک استاندارد را از نمونه غیراستاندارد آن ندارند و فقط به قیمت و ظاهر آن توجه کرده و اقدام به خرید تشک می کنند.

او می گوید: مشکلات ستون فقرات به عنوان اصلی ترین ستون اتکای بدن یک فرد، هیچگاه نسبت به دردهای مقطعی از خود عکس العملی نشان نمی دهد اما در طولانی مدت عوارض های شدیدی را از خود بر جای می گذارد.

این فیزیوتراپیست ادامه می دهد: خریداران تشک باید به این سطح از آگاهی دست یابند که هنگام استراحت انعطاف پذیری ستون فقرات از جمجه تا دیسک های غضروفی برای بدن از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در طول مدت استراحت، بهترین شرایط برای ستون اصلی بدن فراهم شود.

فردی پور با اشاره به اینکه مشتریان باید با آگاهی مناسب نسبت به استانداردها، باید تفاوت قیمت را برای خرید کالایی که مرتبط با سلامتی آنهاست فراموش کنند و به سمت استفاده از کالاهای استاندارد بروندکه سلامتی آنها را تضمین کند می گوید: یکی از عوارض تشک های غیراستاندارد ضربه زدن به دیسک های بدن است که شاید طی چند روز ابتدایی آثاری از درد در بدن مشاهده نشود اما باید پذیرفت که قسمت اعظم دیسک در کمر جوانان متشکل از آب است تا فشار وارده بر ستون فقرات کاهش یابد، اما زمانی که فرم دهی بدن به صورت نامطلوبی شکل بگیرد، عوارض ناشی از این اشتباه در سال های بعد به صورت کاملا مشهود گریبانگیر فرد می شود.

فردی پور تاکید می کند: بنابراین نباید سلامت آینده مکانیزم و ساختار بدن را فدای قیمت ارزان تشک‌های غیراستاندارد کرد زیرا هزینه بهبود سلامت نسبت به هزینه پیشگیری بسیار بالاتر است.

گفتنی است که بیست وپنجمین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل از تاریخ 13 الی 16 مردادماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد و متقاضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به غرفه تشک ویستَر در سالن میلاد B31 این نمایشگاه مراجعه کنند.

105105

کد خبر: 666877

وب گردی

وب گردی