ولایتی: یک میلیون و 600 هزار ایرانی کارت اهدای  عضو دارند

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری از انجام بیش از 200 پیوند قلب و 10 پیوند ریه در بیمارستان مسیح دانشوری خبر داد و گفت: حدود 1 میلیون و 600 هزار نفراز ایرانیان کارت اهدای عضو دارند.

نیوشا یعقوبی: مراسم رو نمایی از کتاب اهدای عضو 1=8 در سالن اجتماعات امیرکبیر بیمارستان مسیح دانشوری برگزار شد.

علی اکبر ولایتی با اشاره به فعالیت های بیمارستان مسیح دانشوری گفت: مهم ترین فعالیت هایی که در این بیمارستان انجام می شود پیوند ریه،قلب و در برخی موارد پیوند لوزالمعده و کلیه است البته باید توجه داشت پیوند لوزالمعده در بیماران دیابتی بسیار مشکل است.

او ادامه داد: می توان گفت کتاب تصویری" شقایق مرادیان نژاد" یک اثر هنری است زیرا اهدای عضو در مرکر مسیح دانشوری توام با کارهای هنری بوده است تا مردم برای شرکت در این امر خدا پسندانه تشویق شوند چرا که هنر بهترین روش برای انتقال مفاهیم است.

ولایتی افزود: حدود 1 میلیون و 600 هزار نفر کارت اهدای عضو پر کرده اند و در این مرکز بیش از 200 پیوند قلب و 100 پیوند ریه انجام شده است که به نوع خود در مناطقی مانند غرب آسیا و شمال آفریقا بی نظیر بوده است.

در ادامه مراسم رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن ارائه پیشنهادی به رئیس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: بنده پیشنهادی به آقای دکتر ولایتی دارم و اگر تدبیری بیاندیشند ما می توانیم در بحث تشویق مردم به اهدای عضو کمک کنیم.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی افزود: مردم موضوع پیوند اعضا را به دقت پیگیری می کنند و به نظر می رسد با اطلاع رسانی بیشتر از پیوند عضو ، استقبال مردم نیز از اهدای اعضا بیشتر شود.

او ادامه داد:خوشبختانه جنبه های فقهی و حقوقی اهدای عضو در ایران حل شده است و با تشریک مساعی و همکاری فی مابین می توانیم در این عرصه انسانی گام های بیشتری برداریم.

گفتنی است واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای اولین بار در جهان اقدام به انتشار کتاب مصور و مستند اهدای عضو به دو زبان فارسی و انگلیسی کرده است. این کتاب مصور شامل 42 تصویر از مراحل اهدای عضو، بخشندگان زندگی، گیرندگان عضو و لیست انتظار توسط خانم شقایق مرادیان نژاد عکاسی شده است.

20106

کد خبر: 666904

وب گردی

وب گردی