یک فعال سیاسی: نمی دانم فراکسیون مستقل مرامشان چیست که با اصولگرایان و اصلاح‌طلبان همسو نیست

یک فعال سیاسی گفت:‌ حلقه مفقوده در میان افرادی که تحت حمایت یکی از دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب به مجلس راه یافته‌اند اما بعد از ورودشان اعلام استقلال می‌کنند، صداقت سیاسی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، محمد علی نمازی با توجه به شکل گیری فراکسیون مستقل در مجلس دهم، اظهار کرد: کسانی که با لیست اصولگرا یا اصلاح‌طلب به مجلس آمده اند و اسم خود را مستقل می گذارند، به نوعی فرصت طلب هستند و از پرداختن هزینه و مسولیتی که ماندن در هر یک از دو جریان برایشان دارد، فرار می‌کنند.

وی افزود:‌حتی اغلب افرادی که بدون حمایت اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به خاطر وجهه شخصی خود، رای مردم را کسب کرده‌اند، حاضر نیستند به عنوان مستقل فعال شوند و سعی دارند موضع انفرادی خود را ادامه دهند.

این نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه هر تشکل برای انجام کار باید مرام‌نامه داشته باشند و در چارچوب اساس‌نامه خود فعالیت کنند، تصریح کرد: نمی دانم فراکسیون مستقل در مجلس دهم، مرامشان چیست که با اصولگرایان و اصلاح‌طلبان همسو نیست و چه ضوابطی را در فعالیت دسته جمعی می پسندند که در دو گروه دیگر وجود ندارد.

نمازی با بیان اینکه هر جمعی به نام مستقل نمی‌تواند مبنای حقوقی چندانی نداشته باشد، گفت:‌ هیچ تشکلی با عنوان مستقل نمی‌تواند مبنای عقلی، حقوقی و سیاسی و موضع مشخص برای فعالیت در کشور داشته باشد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه اکثریت افرادی که قرار است فراکسیون مستقل را در مجلس تشکیل دهند، با لیست اصلاح‌طلبان موفق به ورود به مجلس شوند، اظهار کرد: برخی افراد با حمایت اصلاح‌طلبان رای مردم را کسب کرده و وارد مجلس شدند اما پس از آن به خاطر هزینه هایی که ممکن است ماندن در جریان اصلاح‌طلبی برایشان داشته باشد، اعلام استقلال می‌کنند.

نمازی با طرح این پرسش که فراکسیون مستقل درباره چه مواردی استقلال دارد که دو فراکسیون دیگر مجلس به آن وابسته هستند، گفت: اعلام استقلال از فراکسیون‌های موجود در مجلس پیام خوبی ندارد و بهتر است این نمایندگان جمع خود را تحت عنوان دیگری نام‌گذاری کنند.

وی اضافه کرد:‌ افرادی که با لیست امید وارد مجلس شوند و به فراکسیون مستقل پیوسته‌اند اگر مواضع اصلی‌شان اصولگرایی بوده، در زمان انتخابات نفاق به خرج داده‌اند اما اگر مواضع اصلی شان اصلاح‌طلب بوده حتما برای فرار از مسئولیت و هزینه ماندن در این جریان تغییر نام داده‌اند.

این نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه مردم ایران در هر دوران با یک انگیزه و توجیه در انتخابات شرکت کرده‌اند تصریح کرد: نارضایتی بین مردم وجود دارد که با اعتماد به افراد رای داده‌اند اما آن‌ها پس از ورودشان به مجلس در امتحانات اول و ماه‌های ابتدایی ورود به مجلس نمره قبولی کسب نکرده‌اند که این گونه رفتارها تاثیر بسیار منفی روی حداقل انگیزه و توجیه افراد برای حضور پای صندوق رای دارد.

نمازی در پایان با تاکید بر اینکه رحم اجاره‌ای در سیاست جواب نمی‌دهد، خاطر نشان کرد: گروهی به خاطر عدم حضور کاندیدای همسوی با سلیقه‌شان رای خود را به فرد دیگر می‌دهند به این امید که به نظرشان نزدیک‌تر است لذا این کارها بر میزان مشارکت در انتخابات تاثیر منفی خواهد داشت.

202/201

کد خبر: 666945

وب گردی

وب گردی