عطریانفر:امیدوارم اصلاح‌طلبان پیروز صددرصد انتخابات شوراها نباشند

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه امیدوار است اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر تهران به پیروزی صد درصدی نرسند، گفت: پیروزی مطلق مقداری پیروزمندان صددرصدی را متوهم می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرآنلاین، محمد عطریانفر درباره پیش‌بینی خود از نتیجه انتخابات شورای شهر تهران با توجه به شکست سی بر هیچ اصولگرایان در حوزه انتخابیه تهران انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: فقط آرزو می کنم اصلاح طلبان سی بر هیچ نبرند.

وی درباره چرایی این آرزوی خود اظهار کرد: پیروزی مطلق مقداری پیروزمندان صددرصدی را متوهم می کند. علاقه مندم شورای شهر پنجم با اکثریت اصلاح طلبان و یک اقلیت خوب از اصولگراها تشکیل شود چون سرنوشت مردم در شهر تهران بهتر رقم می خورد.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی یادآور شد: اینکه علاقه مندم اکثریت کرسی های شورای شهر تهران از آن ما باشد نه براساس این است که هر کسی دوست دارد گروهش پیروز شود واقع قضیه آن است که اصلاح طلبان مدیریت شهری را خوب می فهمند و بهتر از اصولگراها تجربه کردند و آثار گرانقدری را از خود به جای گذشتند. حتی شخصیتی مثل آقای قالیباف خیلی سعی کرد در مدیریتش تجارب جریان اصلاحات را در دوره شهرداری آقای کرباسچی به کار ببندد تا موفق باشد. اگرچه شاید آن نگاه آقای کرباسچی از آن دوره به این دوره باید تفاوت هایی بکند.

وی ادامه داد: احتمال توفیق اصلاح طلبان هم در انتخابات شورای شهر بالاست، چون الان سه دوره است که به طور جدی اصولگراها در شهرداری تهران حاکمند و دستاورد محسوس و ملموسی هم ندارند و به شدت در برابر مدیریت شهرداری نیز منفعلند شاید انفعالی که شوراهای شهر در این سه دوره دربرابر شهرداری داشت از انفعالی که مجلس هشتم و نهم در برابر آقای احمدی نژاد داشت بیشتر باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره آخرین وضعیت فعالیت سیاسی محتشمی‌پور و عبدالله نوری در جریان اصلاحات گفت: آقای محتشمی پور که به طور کلی اساسا خودشان را فارغ از فعالیت سیاسی کرد. حتی زندگی خودشان را به طور جدی از ایران به نجف منتقل کرده و عموم فرصت‌های خودش را در آن کشور می‌گذراند و یک زندگی بسیار فقیرانه و طلبه‌‌‌وار دارد. تعریف آقای محتشمی‌پور این است که بالاخره وارد دهه هشتاد عمر شده است، از این جهت فعالیت های فرهنگی، حوزوی و اسلامی خود را در نجف انجام می‌دهد.

وی افزود: آقای عبدالله نوری نیز فعال است جزء شخصیت های انگشت شماری است که نقش موثری در هدایت افکارعمومی اصلاح طلبان دارد. جلسات همفکری، ارتباطات سیاسی خودش را دارد به هر حال الان با توجه به اینکه جناب آقای خاتمی کمتر امکان حضور رسانه ای دارد و ممنوع التصویر و ممنوع البیان است، آقای نوری صاحب اثر است و همان تفکر را نمایندگی می کند.

عطریانفر یادآور شد: در واقع نقش عبدالله نوری در هدایت افکارعمومی جریان اصلاحات رسمی است و هم نگاه او بسیار معتدل است و شاید اگر این بیاناتی که در این گفتگو عرض کردم یک بیان اعتدالی به حساب بیاوریم نگاه آقای نوری و گفتمان سیاسی او از مواضعی که من دارم معتدل تر و راهگشا تر است.

202/201

کد خبر: 666949

وب گردی

وب گردی