پزشک فراری، بزرگترین متخصص پروتز دست و پای مصنوعی  در دنیاست

پزشک معروف کشور استرالیا و بزرگترین متخصص پروتز دست و پای مصنوعی در دنیا، یک پزشک عراقی است. این پزشک عراقی، فردی است که در زمان صدام، از  دستورات وی مبنی بر شکنجه سربازان فراری عراقی سرزد و به استرالیا گریخت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه ایران دکتر منجد المدرس، متخصص پروتز دست و پای مصنوعی، تبعه عراق که مخالف دستور صدام برای بریدن گوش سربازان عراقی که از جنگ فرار می‌کردند بود، به علت سرپیچی از دستور صدام، مجبور به فرار از عراق شد و به استرالیا پناهنده شد. اکنون دکتر مدرس از جراحان بزرگ استرالیا و جهان شده است.
وی در مصاحبه با روزنامه انگلیسی دیلی اکسپرس گفت وی در آن زمان، به مدت 5 ساعت در دستشویی بیمارستانی که در آن مشغول کار بود، پنهان و سپس از عراق متواری شد.این پزشک عراقی که از ظلم و بیداد صدام، دیکتاتور سابق عراق، از کشورش فرار کرده بود، اینک بزرگ‌ترین کارشناس و پزشک جهانی پروتز دست و پای مصنوعی است و در استرالیا مشغول طبابت است.
دکتر مدرس به این روزنامه انگلیسی گفت پس از اینکه تهدیداتی از طرف رژیم صدام به خاطر اجرا نکردن دستورات مبنی بر بریدن گوش سربازان عراقی که از جنگ فرار می‌کردند، دریافت کرد، تصمیم گرفت که دستور صدام را اجرا نکند و بنابراین برای در امان ماندن از صدام به سمت کشور استرالیا حرکت کرد.یادآوری می‌شود که صدام در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران دستور داد که سربازان عراقی که از این جنگ فرار می‌کردند، گوش‌هایشان بریده شود که این کار انجام شد و هزاران سرباز فراری بدین ترتیب به دست عوامل صدام، مورد شکنجه قرار گرفتند. دکتر مدرس می‌گوید که وی به همراه هزاران پناهنده، خود را به استرالیا رساند و به دست پلیس استرالیا دستگیر شده و در اردوگاه پناهندگان به مدت 10 ماه به عنوان پناهنده نگهداری می‌شد.
پس از این مدت، مقامات استرالیایی به دکتر مدرس اجازه اقامت و کار دادند و وی هنگام اقامت در استرالیا به طبابت و عمل جراحی پروتز دست و پای مصنوعی مشغول شد. اکنون پزشک مزبور به شهرت جهانی رسیده و از پزشکان بنام دنیا در زمینه ساخت و کاشت پروتز دست و پای مصنوعی است.
وی در 10 سال اخیر در این تخصص به شهرت زیادی رسیده است. همچنین وی در این مدت روش جدیدی برای ساخت و کاشت دست و پای مصنوعی از ماده تیتانیوم ابداع کرده و به معلولان و افرادی که فاقد دست و پا هستند، پیوند زده است و هم‌اکنون افراد زیادی از خدمات این پزشک عراقی بهره‌مند شده‌اند.

ترجمه: شیرین کسرائی

105105

کد خبر: 667066

وب گردی

وب گردی