در دیدار مدیرکل اداره مجامع و سفیر مکزیک مطرح شد:کتاب و ادبیات محور گسترش تعاملات فرهنگی ایران و مکزیک

مدیرکل اداره مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سفیر مکزیک دیدار کرد و درباره گسترش همکاری‌های فرهنگی به بحث و گفت‌و‌گو پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی فریدونی در این دیدار ضمن تشکر از حضور فعال کشور مکزیک در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: یکی از مباحث مورد توجه در این زمینه، طرح حمایت از ترجمه آثار ایرانی به زبان اسپانیایی و بالعکس است که می‌تواند زمینه فراهم آوردن شرایط لازم برای شناخت مردم از فرهنگ دو کشور باشد.

در ادامه نیز علی فریدونی پس از ارائه نمونه‌ای از کتاب‌های مورد حمایت در طرح گرنت به سفیر مکزیک به معرفی طرح و بیان توضیحاتی درباره چگونگی حمایت از این آثار پرداخت.

فریدونی با بیان این که سابقه این فعالیت در معاونت امور فرهنگی جدید است، عنوان کرد: وجود نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب در دو کشور و حضور فعال و متقابل فرهنگی در این نمایشگاه‌ها می‌تواند زمینه ساز برنامه‌ریزی‌های فرهنگی در آینده باشد.

وی در پایان به توضیح درباره جایزه جهانی کتاب سال پرداخت توضیحات مفصلی پیرامون آن ارایه کرد.

یولیسس کانچولا سفیر مکزیک نیز در این دیدار ضمن ابراز علاقمندی به ارتباطات بیشتر، خواستار فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای پیشبرد این امر شد و عنوان کرد: علاقه‌مندی دو طرف در زمینه فعالیت‌های فرهنگی در جهت پیشبرد و گسترش روابط فرهنگی بسیار موثر خواهد بود.

سفیر مکزیک با استقبال از برگزاری سمینارهای ادبی در خصوص زبان‌های فارسی و اسپانیایی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم این ادبیات را در ایران گسترش دهیم و متقابلا مردم مکزیک نیز با ادبیات و فرهنگ قوی ایران بیشتر آشنا شوند. همچنین این تعاملات می‌تواند در حوزه تصویرگری نیز گسترش یابد.

در پایان سفیر مکزیک نیز ضمن ابراز خرسندی از شرکت در این جلسه خواستار حضور فعال ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مکزیک شد و گفت: پیشنهادهای عملی بسیار خوبی مطرح شد که امیدوارم ضمن پیگیری آنها به نتایج قابل توجهی برسیم و زمینه برای ایجاد تعاملات و همکاری‌های بیشتر فراهم آید.

502502

کد خبر: 667098

وب گردی

وب گردی