نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: زمینه مناسبی در نیشابور فراهم شده تا از ظرفیت سنگ‌های قیمتی برای افزایش اشتغال استفاده شود.

به گزارش ایسکانیوز، حمید گرمابی با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان شهر جهانی سنگ‌های قیمتی اظهار داشت: شهر مشهد قطعاً یکی از مراکز سنگ‌های زینتی است و چرخه تولید و صادرات آن نیز بستگی به این موضوع دارد که در فرایند تولید چقدر در شهر مشهد سرمایه گذاری صورت بگیرد.

گرمابی بیان کرد: در ‌خراسان‌رضوی و مشهد معادن سنگ‌های زینتی زیادی وجود دارد و از این سنگ‌ها به عنوان سرمایه استان خراسان رضوی می‌توان در توسعه اقتصاد استان بهره مند شد، همچنین سنگ‌های زینتی و ساخت و تولید زیور آلات می‌توانند یکی از روش‌های جذب سرمایه‌گذار، گسترش صادرات و در نهایت جذب گردشگر باشند.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد انتخاب شهر مشهد ‌به‌عنوان شهر سنگ‌های زینتی بتواند در توسعه اقتصاد و رونق بازار و صادرات این سنگ‌ها و معرفی این پتانسیل کمک کند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس ‌‌خاطرنشان کرد: شهر نیشابور و مشهد به‌عنوان یکی از نقاط مهم و استراتژیک کشور در زمینه سنگ‌های زینتی و گران قیمت است، شهر نیشابور به‌دلیل داشتن معادن فیروزه و سنگ‌های گرانیت ذخایر خوبی در کشور دارد.

وی افزود: در صورتی می‌توانیم از این ارزش افزوده استفاده کنیم که تمام مراحل ساخت را تبدیل به یک وسیله و زیور آلات کنیم که با کمک تعاونی‌های محلی شهرستان این کار انجام شده و عمده مراحل ساخت و کالایی که به دست مصرف کننده قرار است برسد در خود شهرستان نیشابور انجام می‌شود و ارزش افزوده بالایی ایجاد می‌کند و علاوه بر آن در ایجاد اشتغال نیز تاثیرگذار است

کد خبر: 667102

وب گردی

وب گردی