رهنمای رودپشتی : سهم متوسط تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی در کشور 20 درصد است/ علوم پایه حال خوبی ندارد

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی از سهم 20 درصدی این دانشگاه به صورت متوسط در تولید علم کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، فریدون رهنمای رودپشتی در هشتمین کنفرانس ملی تحلیل پوششی داده‌ها به میزبانی واحد اردبیل گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نقشی بی‌بدیل در توسعه علمی کشور دارد و این به گونه‌ای است که اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود، رتبه علمی ایران درسال 2015 از رتبه 16 فعلی به رتبه 22 جهان می‌رسید.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی 5 رتبه، سطح علمی کشور را بالا برده است و این نشان می‌دهد اگر مردم را به عنوان سرمایه عظیم یک جامعه تلقی کرده و جدی بگیریم، می‌توانیم حتی جایگاه علمی کشور را هم ارتقا دهیم.

دکتر رهنمای رودپشتی در بخشی دیگر از سخنانش خاطرنشان کرد: دانش ریاضیات یکی از دانش‌های مهمی است که باعث ورود علوم جدید به کشور شده و می‌توان با استفاده از این علوم برای کشور، تولید علم و ثروت کرد.

وی تصریح کرد: علوم پایه شامل ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی در کشور حال خوبی ندارد و شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان متولی، باید برای بهبود وضعیت و در راستای احیای مجدد و بهبود حال این علوم قدم‌های اساسی بردارد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در مسیری قرار گرفته است که توجه به ظرفیت‌های علمی را در سرلوحه فعالیت‌های خود دارد و همه انجمن‌های علمی می‌توانند در زمینه‌های علمی با دانشگاه آزاد اسلامی تعامل سازنده داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید به فعالیت‌های علمی جمعی بهای بیشتری داده شود و اقتصاد دانش‌بنیان زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بتوانیم از تمام ظرفیت‌های علمی در زمینه رشد و تعالی کشور استفاده کنیم تا از این طریق بتوانیم هم توسعه علمی و هم توسعه کسب و کار داشته باشیم.

20101

کد خبر: 667110

وب گردی

وب گردی