بیش از 62 درصد از اعتبارات دهیاری‌ها از سال 1382  را دولت یازدهم پرداخت  کرده است/توسعه باید از روستاها آغاز شود

معاونت امور دهیارهای سازمان دهیاریها و شهرداری‌های کشور گفت: بیش از 62 درصد از اعتبارات دهیاری‌ها از سال 1382 تاکنون توسط دولت یازدهم پرداخت شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سعید جندقیان در نشست با دهیاران و روسای شورای روستاهای آران و بیدگل گفت: از سال 1382 از 8150 میلیارد تومان اعتباری که به دهیارهای کشور اختصاص پیدا کرده فقط بالغ بر 5000 میلیارد آن در دولت یازدهم و در سه سال اخیر پرداخت شده است.

اوبه اجرای طرح‌های در آمدزا در روستاهای مختلف کشور اشاره کرد و افزود: طبق پیش بینی‌های انجام شده روستاها و دهیارها با توجه به ظرفیت‌های خود برای منابع در آمدی پایدار اقدام کنند.

جندقیان از برنامه ریزی برای توسعه پایدار با استفاده از سیستم از پایین به بالا خبر داد و گفت: در این طرح توسعه از روستاها و مناطق محروم شروع می‌شود.

او اقتصاد مقاومتی را هوشمندانه‌ترین راه برای توسعه پایدار دانست و گفت: در این طرح توسعه همه جانبه کشور در نظر گرفته شده است.

فرماندار آران و بیدگل نیز در این نشست با اشاره به مشکل تعاونی دهیاران آران و بیدگل گفت: اگر در بعد کلان به این تعاونی‌ها اعتقادی وجود دارد باید مشکلات آن ها در اولویت بررسی و حل قرار گیرد.

ابوالفضل معینی نژاد افزود: در حال حاضر اغلب روستاهای شهرستان آران و بیدگل منبع درآمدی پایداری ندارند به همین دلیل برای احیاء و حفظ بافت روستایی خود مشکلات زیادی را تحمل می‌کنند.

او در ادامه با اشاره به اینکه بیش از 20 درصد از جمعیت آران و بیدگل را روستاییان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشتر پروژه های روستایی توسط پیمانکاران انجام می‌شود و بیش از 40 درصد سرمایه پرت و تلف می‌شود، لذا به جاست که این اعتبارات به دهیارها تزریق شود تا طرح‌ها توسط خود مردم روستا و دهیاران انجام گیرد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه دهیاران و روسای شوراها به بیان مشکلات روستاها و دهیاری‌های خود پرداختند.

105105

کد خبر: 667210

وب گردی

وب گردی