واکنش ایران به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه،اظهارات اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس را دخالت آشکار در مسائل کشورهای منطقه و در ادامه سیاست های تفرقه افکنانه این کشور دانست .

به گزارش ایسکانیوز، بهرام قاسمی ادعای این مقام دولت انگلیس مبنی بر ارسال سلاح از سوی ایران به یمن را تکذیب و دروغی محض ارزیابی نمود.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود : سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران کماکان مبتنی بر ایجاد ثبات و امنیت در منطقه است و متاسفانه کشورهای بیگانه با حضور نظامی خود در منطقه همواره عامل بی ثباتی ،رشد افراط گرائی و ترویج هرچه بیشتر تروریسم بوده اند .
بهرام قاسمی تاکید کرد: کشورهای منطقه ،بدون دخالت سایر کشورهای فرا منطقه ای می توانند وقادرند با توسل به گفتگو و تعامل بیشتر و پیروی از سیاست حسن همجواری ،احترام متقابل و حق حاکمیت کشورها بر بحرانها و نا آرامی ها فائق آیند .
سخنگوی وزارت امور خارجه بار دیگر موکدا به مقامات انگلیسی توصیه کرد، به جای تحریف وقایع و سوء استفاده از بحرانهای منطقه ای برخلاف مصالح مردم این منطقه ،در مسیر احترام به خواست و اراده مردم و در جهت اجتناب از تنش آفرینی حرکت کنند.
بهرام قاسمی تصریح نمود : هوشیاری مردم منطقه در مقابل القائات نادرست ، توجه به ریشه های واقعی بحران وهمچنین تلاش مشترک در جهت حل و فصل آنها ،می تواند به برقراری ثبات و امنیت بدور از دخالت کشورهای خارج از منطقه کمک نمایند .

201/201

201/201

کد خبر: 667211

وب گردی

وب گردی