سید حسن خمینی: جامعه بی‌اخلاق، سر به آبشخوری جز سعادت خواهد گذاشت

یادگار امام گفت: اخلاق، تمامی هویت امروز و فردای ماست و جامعه بی‌اخلاق اگر از هر توفیقی برخوردار باشد باز هم سر به آبشخوری جز سعادت خواهد گذاشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سید حسن خمینی در مراسم رونمایی از کتاب خاطرات حجج اسلام حجتی کرمانی و بی آزار شیرازی در محل ساختمان دایره المعارف بزرگ اسلامی با اشاره به کتاب خاطرات حجت الاسلام حجتی کرمانی با عنوان «عشق و تلاش»، اظهار کرد: حکومتی که امام بنیان آن را گذاشتند با «عشق» و «تلاش» شکل گرفت و تداوم آن نیز با وجود همین دو عنصر ممکن است.

وی، حجتی کرمانی را از مفاخر سیاسی و فرهنگی کشور دانست و گفت: جای تأسف است که بینش سیاسی کسی با چنین سابقه ای مورد تردید واقع شود؛ کسی که زندگی خود را با مبارزه و انقلاب سپری کرد و هیچ دوره ای از زندگی او جز با دلسوزی و پایمردی بر ارزش ها نگذشته است.

وی با اشاره به کتاب خاطرات این مبارز نهضت اسلامی، افزود: درد دین، استقلال، آزادی، آینده این سرزمین و سعادت مردم در لحظه لحظه زندگی نویسنده این خاطرات موج می‌زند.

یادگار امام همچنین کتاب خاطرات حجت الاسلام عبدالکریم بی‌آزار شیرازی با عنوان «حکومتی بر اساس اخلاق» را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: اخلاق همه هویت امروز و فردای ماست و جامعه بی‌اخلاق اگر از هر توفیقی برخوردار باشد سر به آبشخوری جز سعادت خواهد گذاشت.

وی همچنین با اشاره به تلاش‌ها برای تقریب مذاهب و گرفتاری جهان و خصوصا دنیای اسلام به درد ستیزه جویی، گفت: اگر تلاش شخصیت‌هایی چون آیت‌الله العظمی بروجردی در راستای تقریب مذاهب دنبال می‌شد امروز در این نقطه نبودیم.

وی همچنین با اشاره به حضور حجت الاسلام هادی خسروشاهی در جلسه و تلاش‌های وی در راستای تقریب مذاهب، تصریح کرد: امروز دل پیامبر گرامی اسلام(ص) از این فضا شکسته است؛ چراکه امروز دردها و مصیبت‌های زیادی به نام ایشان و اسلام بر انسان‌ها می‌گذرد.

سیدحسن خمینی با اشاره به نعمت امنیت در کشورمان، به کشتار و آوارگی مردم سایر کشورهای اسلامی چون سوریه، عراق، یمن و لیبی اشاره کرد و گفت: این درد بزرگ جامعه اسلامی ناشی از بی توجهی به مسأله‌ای است که دهه ها قبل بزرگان ما به آن توجه دادند و در دوره پیروزی انقلاب اسلامی نیز امام نسبت به وقوع آن و مشکلات احتمالی آن هشدار داده بودند.

وی در ادامه سخنان خود «خاطرات» را بخش مهمی از تاریخ دانست و اظهار کرد: با کنار هم گذاشتن خاطرات، آیندگان می‌توانند به بخش‌های پنهان خاطرات و تاریخ رسمی مکتوب دست پیدا کنند که موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی بخشی را به این امر اختصاص داده است.

10204

کد خبر: 667311

وب گردی

وب گردی