مینی‌بوس و شبه کامیون تسلا در سال ۲۰۱۷ رونمایی می‌شود

تسلا گزارش سه ماهه‌ دوم مالی‌اش را منتشر کرد. ایلان ماسک، مدیر عامل این شرکت یک برنامه‌ زمانی دقیق‌تر را برای برنامه‌های این شرکت با هدف ساخت مینی‌بوس و شبه کامیون‌های برقی تعیین کرد. این شرکت حالا می‌خواهد وسیله‌های نقلیه جدیدی در اوایل تا اواسط سال ۲۰۱۷ رونمایی کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، ماسک گفت: «ما انتظار داریم این خودروها را در اواسط سال بعدی رونمایی کنیم. سپس ما برنامه‌ی بهتری برای زمان آغاز تولید آنها داریم.» مدیر عامل تسلا قبلا به رونمایی این دستگاه‌ها در سال ۲۰۱۷ اشاره کرده بود.

این زمان‌بندی بسیار شتابزده به نظر می رسد مخصوصا وقتی که تا دو هفته پیش اصلا نمی‌دانستیم ماسک می‌خواهد این وسیله‌ها را بسازد. با توجه به این که اواسط سال بعد زمانی است که ماسک می‌خواهد تولید مدل ۳، اولین خودروی بازار انبوه این شرکت را آغاز کند، این زمان‌بندی حتی بیشتر شتابزده به نظر می‌رسد. ماسک گفته که این مینی‌بوس با استفاده از الگوی معماری مدل X ساخته می‌شود، بنابراین چندان بعید به نظر نمی‌رسد که این شرکت تا سال بعدی میلادی نمونه‌های اولیه‌ای از این وسیله نقلیه را آماده داشته باشد.

اما شبه کامیون یک حرکت نسبتا جدید است. اخیرا توجه زیادی به تکنولوژی‌های مربوط به کامیون برقی و خودران شده است. ماسک گفته که پس از رونمایی، هر دو دستگاه وارد مرحله تولید می‌شوند.

ماسک اضافه کرده که پس از مدل ۳، اولویت بعدی را خودروی کامپکت SUV دارد. این خودرو در گذشته با عنوان مدل Y در شایعات آمده است. طبق گفته ماسک، تسلا انتظار تقاضای ۵۰۰ هزار تا یک میلیون دستگاه را برای این مدل دارد. اما ماسک از زمان رونمایی مدل Y چیزی نگفت.

20104

کد خبر: 667336

وب گردی

وب گردی