دو بزغاله وحشی بر اثر تشنگی مردند!/ده ها کل و بز دیگر در آستانه مرگ قرار دارند

خشک شدن ارتفاعات کهورستان موجب مرگ حیات وحش این منطقه شده است. چندین حیوان در آستانه مرگ به علت کم آبی قرار دارند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، بر اثر گرمای شدید هوا و خشکسالی در ارتفاعات جنوبی کهورستان در شهرستان بندر خمیر هرمزگان یک چشمه طبیعی آبدهی خود را از دست داده و بر اثر رطوبت و اندک آب باقیمانده، محیط اطراف چشمه به باتلاق تبدیل شده است.

متاسفانه کل و بزها و سایر جانوران وحشی این منطقه هر روز طبق عادت برای نوشیدن آب به سراغ این چشمه می آیند اما به دلیل خشک شدن چشمه موفق به خوردن آب نمی شوند.

در این بین جانوران ضعیف تر مخصوصا بزغاله ها به دلیل تشنگی بیش از حد و کمبود آب در گل و لای اطراف چشمه گرفتار شده و جان خود را از دست می دهند.

تاکنون لاشه یک بزغاله وحشی و یک بزغاله نیز بصورت نیمه جان توسط همیاران محیط زیست در کنار چشمه مشاهده شده است.

همیاران محیط زیست پس از دادن آب به بزغاله نیمه جان، آن را به اداره محیط زیست بندر خمیر تحویل دادند اما تلاش محیط بانان برای زنده نگه داشتن بزغاله بی نتیجه بوده و این بزغاله ساعاتی بعد جان خود را از دست داد.

همچنین بر اساس مشاهدات همیارن محیط زیست، تعداد زیادی انواع پرندگان وحشی بخصوص تیهو در گل و لای کنار چشمه ازبین رفته اند.

طی روزهای گذشته کارشناسان و محیطبانان بندر خمیر از این چشمه خشک شده بازدید کرده اند.

با توجه به اینکه نزدیک ترین چشمه طبیعی چندین کیلومتر با این چشمه فاصله دارد، نجات حیات وحش منطقه نیازمند حدود ۴ کیلومتر لوله کشی از نزدیک ترین چشمه ی طبیعی به این چشمه است.

همچنین به دلیل صعب العبور بودن منطقه امکان انتقال آب بوسیله تانکر و خودرو به ارتفاعات وجود ندارد.

حیات وحش این منطقه به شدت تشنه بوده و نیازمند آب هستند و در صورت عدم رسیدگی به موقع ، باقیمانده کل و بزها و سایر جانوران وحشی بر اثر تشنگی ازبین خواهد رفت.

105105

کد خبر: 667368

وب گردی

وب گردی