وزیر کشور صربستان و وزیر امور خارجه بلغارستان تقویت خطوط مرزی مشترک برای جلوگیری از ورود پناهجویان را بررسی کردند.

به گزارش ایسکانیوز؛ 'نبویشا ستفانوویچ' به تلویزیون خصوصی 'پینک' صربستان گفت برای تقویت مرزها به طور مشترک با وزیرخارجه بلغارستان گفت و گو کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وی افزود: از هنگام تشکیل تیم مشترک پلیس و ارتش صربستان در مرزهای بلغارستان و مقدونیه برای حفاظت از مرزهای کشور، قاچاق غیر قانونی مردم و همچنین عبور غیرقانونی مهاجرین از مرزهای کشور به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

وزیر کشور صربستان با اشاره به اینکه مسیر تردد مهاجرین غیرقانونی و پناهجویان همواره در حال تغییر است، گفت: مهاجرین به احتمال زیاد در آینده تلاش می کنند که از طریق مقدونیه و یا از مونته نگرو برای ادامه مسیر خود وارد کشور شوند.

وی افزود: صربستان در این مرزها نیز نیروهای خود را تقویت کرده است. ستفانوویچ همچنین اضافه کرد: قاچاقچیان برای انتقال مهاجرین و پناهجویان شیوه های مختلفی را بکار می برند از جمله استفاده از افراد زیر 14 سال به عنوان راهنما که جرم جنایی در مورد این افراد قابل اجرا نیست.

وی تاکید کرد که درمورد قاچاقچیان هیچ ترحمی انجام نمی شود و صربستان در یک سال اخیر در مبارزه با قاچاقچیان مهاجرین موفقیت های زیادی داشته است.
300300
کد خبر: 667432

وب گردی

وب گردی