مرسدس بنز از واقعیت افزوده برای کمک به امدادگران استفاده می‌ کند

شرکت مرسدس به تازگی از اپلیکیشن کمکی نجات خود برای کمک به امدادگران رونمایی کرده است. این اپلیکیشن با کمک فناوری واقعیت افزوده، نیروهای امدادی را برای کمک‌رسانی سریع‌تر و ایمن‌تر یاری می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از زومیت، همگام با پیچیده‌تر شدن خودروها، بیرون آوردن مصدومان از داخل خودروی حادثه‌دیده، ملزوم به تشخیص مکان ایربگ‌ها و قطعات برقی ولتاژ بالا است. شرکت مرسدس‌ بنز با هدف بهبود کیفیت زندگی و آسان‌تر کردن امکان خدمات‌رسانی اورژانس، اپلیکیشن جدیدی با نام Rescue Assist طراحی کرده است. این اپلیکیشن، تصاویر واقعیت افزوده‌ای از مکان هایی در زیر پوست خودرو که خطر در کمین آن‌ها است، نمایش می‌دهد.

این اپلیکیشن شامل کارت‌های دیجیتالی همه‌ی ناوگان مرسدس بنز است که تمامی اطلاعات این خودروها را در بر دارد. هر کارت با یک مدل سه بعدی همراه است که اجازه‌ی چرخاندن و بزرگنمایی آن را برای کاربر مهیا می‌کند و می‌توان محل مناسب برای برش اجزای خودرو را برای عملیات نجات و بیرون کشیدن مصدوم انتخاب نمود. با کمک این مدل سه بعدی واقعیت افزوده، می‌توان اجزای داخلی خودرو را در صحنه‌ی حادثه و به صورت آنلاین مشاهده کرد.

برای حصول اطمینان از در دسترس بودن اطلاعات، تمامی داده‌های نجات به صورت آفلاین وجود دارند. تمام خودروهای جدید مرسدس‌ بنز، دارای کد QR در ستون میانی خودرو و داخل درب باک بنزین هستند و با اسکن آن، کارت مربوط به آن خودرو در اپلیکیشن باز می‌شود. دارندگان مدل‌های قدیمی‌تر نیز می‌توانند خودروی خود را به این کد مجهز کنند.

این اپلیکیشن رایگان است و برای سیستم عامل های IOS و اندروید عرضه شده است.

20101

کد خبر: 667442

وب گردی

وب گردی