بهره برداری از بوستان زندگی محله هرندی تا پایان سال جاری

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به بهره برداری از بوستان زندگی در محله هرندی تا پایان سال جاری گفت: دریاچه یک هکتاری در این بوستان بازطراحی و بازسازی می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت شهرنوشت، علی محمد مختاری با بیان اهمیت تاریخی و فرهنگی منطقه 12 و با عنایت به تدابیر ابلاغی شهردار تهران در قالب طرح انضباط شهری در این منطقه گفت: به همین منظور در سال گذشته ساماندهی بوستان های بهاران، خواجوی کرمانی و شهید حقانی واقع در محله شهید هرندی به وسعت 24 هکتار در دستور کار سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران درباره بازسازی این بوستان ها و تبدیل آن ها به بوستان فرامنطقه ای به نام "بوستان زندگی" افزود: احداث این بوستان با افزودن کاربری های جدید جهت توسعه امکانات قابل استفاده برای گذران اوقات فراغت شهروندان در سال 1394 آغاز شد.

او ضمن اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه در بخش های مختلف در حال انجام است، تاکید کرد: فضاهای جدید پیش بینی شده در طرح از جمله احداث سالن سرپوشیده با سازه سبک به مساحت 10هزار مترمربع بر روی پارکینگ زیر سطحی جهت اجرای شهر کودک، احداث دیوار پیرامونی به طول 1800 متر با الگو برداری از دیوار پیرامونی پارک شهر با هدف یکپارچه سازی و حفظ اصالت منظر شهری منطقه و احداث آمفی تئاتر روباز به منظور اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در دست اجراست.

مختاری با تاکید بر احداث معبر آسفالت پیرامونی به مساحت 50 هزار مترمربع جهت انتقال بار ترافیکی از داخل بوستان های موجود به خارج از محدوده پروژه ادامه داد: یکپارچه نمودن بوستان های بهاران، خواجوی کرمانی و شهید حقانی به اتمام رسیده و در حال حاضر عبور و مرور خودروها نیز از معبر مذکور انجام می پذیرد.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران همچنین به بازطراحی و بازسازی دریاچه یک هکتاری در بوستان زندگی محله شهید هرندی اشاره کرد و گفت: احداث معبر پیاده راه پیرامونی (مسیر تندرستی) به مساحت 18 هزار مترمربع در محدوده داخلی بوستان زندگی و احداث معابر اصلی و فرعی داخلی بوستان و ابنیه عمومی به مساحت 3 هزار متر مربع از جمله دیگر فعالیت های این پروژه هستند.

او با تاکید بر ضرورت حفظ گیاهان موجود در بوستان افزود: احداث، مرمت و بازپیرایی فضای سبز و اجرای تاسیسات مکانیکی و برقی محوطه شامل اجرای سیستم آبیاری تحت فشار، شبکه فاضلاب و جمع آوری آب های سطحی، احداث مخزن ذخیره آب، تابلوهای برق محوطه و شبکه روشنایی معابر نیز در حال اجراست.

مختاری در پایان اضافه کرد: در راستای طرح مناسب سازی بوستان ها برای جانبازان و معلولین، به موازات احداث فضاهای جدید، مناسب سازی معابر و دیگر کاربری های پروژه برای استفاده این عزیزان نیز در طراحی و اجرای پروژه مد نظر بوده به طوری که بوستان زندگی تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

20106

کد خبر: 667460

وب گردی

وب گردی