تهران – ایسکانیوز : معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری پیش بینی کرد رشد اقتصادی در 6 ماهه نخست سال جاری به بیش از یک درصد برسد.

محمد باقر نوبخت امروز در یک نشست خبری گزارشی از عملکرد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ارائه داد. او با اشاره به بر آورد رشد اقتصادی نیم درصدی از ابتدای سال جاری تاکنون ،گفت : البته این رقم تا پایان ماه جاری نهایی می‌شود و پیش‌بینی ما این است که طی 6 ماهه اول  امسال بیش از یک درصد رشد اقتصادی داشته باشیم و این رقم تا پایان سال به نزدیکی 2 درصد برسد.

نوبخت با اشاره به آخرین وضعیت منابع بودجه عمومی در آخرین گزارش منتهی به 6 شهریور ماه گفت : در این مدت 71 هزار و 821 میلیارد تومان منابع بودجه عمومی شامل درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و دارایی‌های مالی حاصل شد و به این ترتیب با وجود شرایط تحریم وضعیت منابع نسبت به سال گذشته در همین مدت 1.5 برابر شد که این مسئله نشان می‌دهد حتی شرایط تحریم نیز نمی‌تواند در این مورد تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه از 4.2 میلیارد دلار منابع مالی آزاد شده ایران هیچ رقمی وارد بودجه نشده است، گفت: از ابتدای امسال تا 6 شهریور امسال 56 هزار میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای اختصاص یافت که نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.3 برابرشده است و اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل 3.7 برابر شده است.

نوبخت ادامه داد: در سال گذشته پرداخت اعتبارات 21 هزار میلیارد تومان، علاوه بر این 2 هزار میلیارد تومان نیز از محل فروش اوراق مشارکت در جهت تأدیه پیمانکاران است که در مجموع 23 هزار میلیارد تومان پرداختی ما بود که این رقم در سال 91 معادل 13 هزار و 600 میلیارد تومان بوده است.

او افزود: تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی نیز در این مدت 3.2 برابر شده و دارایی‌های سرمایه‌ای استانی نیز 8.1 برابر شده است که البته این رقم تا هفته قبل 13 برابر بود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری با بیان اینکه در صورت در نظر گرفتن وضعیت فعلی، تمام اعتبارات عمرانی استانی در سال جاری اختصاص خواهد یافت، گفت: همچنین پیش‌بینی می‌کنیم 246 طرح که قابلیت اجرایی شدن دارند تا پایان سال به طور کامل تخصیص اعتبار می‌شوند.وی با بیان اینکه طی سال جاری اعتبارات تبصره 22 مربوط به برقراری توازن بین مناطق مختلف نیز به طور کامل تخصیص خواهد یافت، ادامه داد: بودجه برنامه ششم توسط دولت انجام شده و پیش نویس این برنامه با 14 جلد پیوست به دفتر مقام معظم رهبری ارائه شده تا با اصلاحات به ما ابلاغ شود.
کد خبر: 66754

وب گردی

وب گردی