اخاذی یک مددکار از پناهجویان آلمانی

در شهر "فرایبورگ" در ایالت "بادن وورتمبرگ" آلمان یک مددکار در قبال ارائه خدمات برای انجام کارهای اداری و ترجمه به‌ طور غیرقانونی از پناهجویان وجه نقد مطالبه و حتی آنها را به توقف پرونده‌هایشان تهدید کرده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، یک زن مترجم در "فرایبورگ" در جنوب آلمان از پناهجویان جهت انجام کارهای اداری‌شان اخاذی کرده است.

پلیس آلمان گزارش داد که این مددکار و مترجم افتخاری تا کنون چندین هزار یورو بابت ارائه خدمات ظاهرا مددکارانه خود دریافت کرده است.

یکی از کارکنان کمپ پناهجویان پس از دریافت چندین مورد شکایت مراتب را به پلیس گزارش داده است. این مترجم ۳۵ ساله پناهجویان را تهدید کرده که چنانچه از پرداخت پول سرباز زنند پرونده درخواست پناهندگی آنها را به تاخیر انداخته یا متوقف خواهد کرد. پلیس تحقیقات خود را با پرسش از حدود ۱۰۰ پناهجوی ساکن کمپ آغاز کرده است.

به گزارش دویچه‌وله، در شهر "ماربورگ" در ایالت "هسن" نیز یک فرد ناشناس دانشجوی پناهجویی را تهدید به پیامدهای حقوقی کرده است. این شخص خود را یکی از کارمندان اداره مهاجرت و پناهجویی آلمان معرفی و از این دانشجو اخاذی کرده است.

به گزارش پلیس این مرد ناشناس تا کنون هفت بار با این دختر ۲۴ ساله تماس تلفنی گرفته و از او ۲۰۰۰ یورو مطالبه کرده و گفته است در صورت عدم پرداخت او را مجبور به ترک آلمان خواهد کرد.

این تماس‌های تلفنی از طریق شماره تلفن ‌های اداره مهاجرت و پناهجویی انجام شده است. پلیس می‌گوید این عمل با دستکاری خطوط توسط یک برنامه کامپیوتری صورت گرفته است.

20106

کد خبر: 667676

وب گردی

وب گردی