«‌افسانه و شب طولانی» با ویرایشی جدید راهی بازار نشر شد

«‌افسانه و شب طولانی» داستان بلندی از حسین سناپور است که با هدف آموزش مسوولیت‌پذیری به نوجوانان از سوی انتشارات کانون پرورش فکری به چاپ رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این کتاب که نخستین بار در سال ۱۳۷۳ منتشر شد، این روزها با ویرایشی جدید و در قالب مجموعه کتاب‌هایی با نشان طلایی «پنجاه سال مهر و هم‌گامی با کودکان و نوجوانان» به بازار کتاب راه یافته است.

«افسانه و شب طولانی» یکی از معدود آثار منتشر شده‌ی حسین سناپور برای نوجوانان است.

این داستان روایت زندگی دختری به نام افسانه است که به دلیل مسافرت پدر و حضور پدربزرگ در خانه‌ی آن‌ها دچار تغییراتی در شیوه‌ی تفکر و رفتار می‌شود.

سناپور که در سال‌های نخستین فعالیت جدی‌اش در حوزه‌ی ادبیات آثاری را برای نوجوانان تالیف کرده است در این داستان قصد دارد به شیوه‌های ارتباطی چند نسل مختلف و شیوه‌ی مدیریت آن توسط نوجوانان بپردازد. افسانه که دوران نوجوانی خود را طی می‌کند علاوه بر پذیرش بخشی از مسوولیت‌های خانه ضروری است تا چیزهای بیشتری را بیاموزد و در این راه پدربزرگ به کمک او می‌آید.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: تا آنجا که افسانه از کودکی‌اش به یاد داشت، روزها و شب‌های زیادی را با پدربزرگ گذرانده بود و همیشه او را دوست داشت. اما این علاقه و احساس نزدیکی بیشتر، از روزی در او بیدار شد که همراه پدربزرگ و پدر و مادرش، کنار قبر مادربزرگش رفته بودند. آن روز پدربزرگ بالای قبر نشسته بود، یک دستش را روی سنگ قبر گذاشته بود و یک دستش را هم روی چشم‌هایش. کمی بعد افسانه دیده بود که شانه‌های پدربزرگ تکان می‌خورد. اما هیچ صدایی از او شنیده نمی‌شد. فقط موقعی که پدربزرگ یکی دوبار آه بلندی کشیده بود، افسانه متوجه گریه کردنش شده بود. آن روز افسانه خوب فهمیده بود که چرا پدربزرگ این قدر دوست دارد که آنها کنارش باشند.

این کتاب برای گروه سنی «د» و با شمارگان ۵هزار نسخه از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

508502

کد خبر: 667743

وب گردی

وب گردی