روایتی از خبرنگاران جان بر کف در مستند «خبرنگار جنگی»

«خبرنگار جنگی» به تهیه کنندگی مرتضی شعبانی و کارگردانی علیرضا آل یمین به مناسبت روز خبرنگار از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، به سید محمد حسن حسینی خبرنگار ایرانی می پردازد که در حین پوشش خبری عملیات ارتش سوریه در ارتفاعات لاذقیه در شمال غرب این کشور مجروح شد و بینایی چشم راست خود را از دست داد.

شعبانی درباره تولید این مستند توضیح داد: ما سال گذشته قصد داشتیم از فعالیت سیدمحمد حسینی خبرنگار واحد مرکزی خبر که در سوریه فعالیت خبری خود را ادامه میداد مستندی بسازیم و تیم تولید در منطقه شیخ نبی یونس در شرق لاذقیه او را همراهی میکردند.

وی افزود: تا اینکه حسینی در حین تهیه گزارش از عملیات ارتش سوریه در استان لاذقیه این کشور مورد اصابت خمپاره تروریست‌ها قرار گرفت و به‌شدت از ناحیه صورت، دست و پا مجروح شد. بنابراین ما پس از رخ دادن این حادثه سراغ این موضوع نرفتیم بلکه از قبل کنار حسینی بودیم.

این تهیه کننده یادآور شد: «خبرنگار جنگی» به نوعی قدردانی از تلاش خبرنگارانی است که برای اطلاع رسانی درست جان خود را به خطر می اندازند و دچار مجروحیت میشوند.

شعبانی ادامه داد: در این اثر که یک مستند محض میدانی به حساب می آید، تیم تولید از ابتدای کار حسینی و چند روز پیش از حادثه کنار او بوده اند و تصاویر مستند تا لحظه مجروحیت او ادامه دارد. البته ما از حضور او در بیمارستان هم تصویر گرفتیم که استفاده نشد. «خبرنگار جنگی» به نوعی مثل پشت صحنه کار حسینی می ماند.

«خبرنگار جنگی» همزمان با 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار ساعت 19:30 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و دوشنبه 18 مرداد ساعت 11 بازپخش می شود.

508502

کد خبر: 667754

وب گردی

وب گردی