خبرنگار یعنی؛ بیگانه با سکون و آشنا با بغض و فریادهای خاموش

حمید کریمی*

خبرنگار یعنی؛ بیگانه با سکون و آشنا با بغض و فریادهای خاموش. یعنی شجاعت و تعهد و دلدادگی به دیده نشدن و همیشه بودن.

خبرنگار بازیگر اصلی عصر ارتباطات امروز است. خبرنگار با جوشش و پویش اخبار و اطلاعات و تلاش برای اطلاع رسانی و آگاهی زنده است و با فرهنگ سازی و خبر رسانی در عرصۀ رسانه و تحول در افکار عمومی، حیاتی دوباره می یابد. خبرنگار در گرما و سرما و در آرامش و شورش و در هر جا و هر مکانی در راستای تکالیف حرفه ای خویش حضور یافته و نقش آفرین است.

خبرنگار با راستی و درستی، در مقام روشنگری و فرهنگ سازی در حوزه رسانه و جامعه بوده و در جهت استیفای حقوق مردم و لزوم آگاه سازی آنها تلاش می کند. نیل به واقعیت و بیان حقیقت، هدف اصلی یک خبرنگار متعهد و حرفه ای است. خبرنگار از هنر شنیدن و هنر انتقاد کردنِ درست و مناسب برخوردار بوده و عواطف و احساساتِ غیر کارشناسی خویش را در تبیین وقایع و اطلاع رسانی خویش دخالت نمی دهد. عدالت رسانه ای و بیان حرفه ای در اخبار تدوینی خبرنگار، ضرورتی منطقی و مورد انتظار است.

اداره کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و واحد شیراز این فرصت را ارزشمند شمرده و روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران متعهد و پرتلاش، این نسل بی ادعای زحمت کش، تبریک و شادباش می گوید.شایان ذکر است عکس ایمیل شده است.

*مدیر کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس

20101

کد خبر: 667809

وب گردی

وب گردی