جهانگیری:   افرادی که علیه رئیس جمهوری صحبت می کنند فراموش کرده اند منابع کشور را چگونه هدر دادند

معاون اول رئیس جمهوری گفت: افرادی که علیه رئیس جمهوری صحبت می کنند فراموش کرده اند منابع کشور را چگونه هدر دادند، فضای سیاسی در داخل کشور درست کردند که دو نفر که در طول انقلاب همواره با هم برادر بوده اند رو در روی هم قرار گرفته اند. در حالی که با روی کار آمدن روحانی ثبات و آرامش در کشور به وجود آمد و در میان قوا دوستی برپا شد و آن ها دیگر علیه هم اقدامی نکردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری این مطلب را عصر شنبه در نشست استانداران سراسر کشور با عنوان 'بررسی راهکارهای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه منطقه ای' در سالن پیامبر اکرم(ص) وزارت کشور بیان کرد.
وی در خصوص سخنان اخیر برخی افراد تندرو و افراطی علیه رئیس جمهور اظهار داشت: این شیوه تخریب کردن رئیس جمهوری در خصوص شخصیتی که روحانی است و عضو خبرگان و 24 سال نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی بودند شایسته نیست. حرف های بدی زده می شود که خیلی سخیف است که انسان در خصوص شخصیت دوم کشور این گونه حرف بزند.
معاون اول رئیس جمهوری همچنین با بیان این که رئیس جمهوری و دولت یازدهم مظلوم ترین دولت و رئیس جمهوری بعد از انقلاب هستند گفت: طوری رئیس جمهوری را مورد تهاجم قرار داده اند که این تهاجم ها بی سابقه است، آن هم رئیس جمهوری که در دور اول ریاست جمهوری خود گره های بزرگی را باز کرده است.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: کسانی شرایطی برای کشور درست کرده اند که اینها طلبکار شده اند. یادشان رفته است که چه حجمی از منابع کشور در اختیارشان بوده که به صورت غیر کارشناسی تصمیم گیری کردند و تورم و رکود تورمی بی سابقه ای در کشور ایجاد و چه فضای سیاسی در داخل کشور و چه فضای بین المللی درست کردند.
وی در ادامه افزود: افرادی که علیه رئیس جمهوری صحبت می کنند فراموش کرده اند منابع کشور را چگونه هدر دادند، فضای سیاسی در داخل کشور درست کردند که دو نفر که در طول انقلاب همواره با هم برادر بوده اند رو در روی هم قرار گرفته اند. در حالی که با روی کار آمدن روحانی ثبات و آرامش در کشور به وجود آمد و در میان قوا دوستی برپا شد و آن ها دیگر علیه هم اقدامی نکردند.
وی ادامه داد: عده ای روی کار آمدند و با مسئولیت و مدیریت روحانی ، کشور را بعد از مدت کوتاهی به درجه ای از ثبات و آرامش رساندند و در تمام ابعاد انسجام، وحدت و رفاقتی در پیشبرد حقوق ایجاد شده است.
وی گفت: ممکن است در موارد جزئی در کار خاصی اختلاف جزئی وجود داشته باشد که در جلسات سران سه قوه تصمیم گیری می شود.
جهانگیری با بیان اینکه تبعیت این دولت از رهبری بی نظیر است، افزود: خوشحال می شویم وقتی عمل می کنیم، وقتی فاصله می گیریم با تذکر رهبری دوباره به مسیر برمی گردیم.
وی گفت: رابطه دقیقی در این زمینه ایجاد شده و حاضر نیستیم هیچ هزینه ای را روی دوش رهبری بگذاریم و تمام مسئولیت ها بر دوش دولت است و هزینه ای قرار نیست روی دوش رهبری گذاشته شود.
معاون اول رئیس جمهوی تصریح کرد: اگر نواقصی است دولت با شجاعت کامل مسئولیت کار خود را قبول و اگر لازم باشد اصلاح می کند.
وی با بیان اینکه بزرگترین پروژه تاریخی ایران به سرانجام خوبی رسید و با شرایط برجام خیلی از موانع امروز برطرف شده است، افزود: نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر نفت صادر و تولید نفت ما رشد قابل توجهی داشته است و مجموعه دستاوردهایی در سطح بین المللی ایجاد و ثباتی در روابط با دنیا ایجاد شده است.
جهانگیری گفت: آرامش و ثبات بسیار قابل قبولی در شاخص های کلان کشور به وجود آمده است و این برای فعالان اقتصادی کشور قابل پیش بینی است.
وی با تقدیر از استانداران در خصوص اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: وزیر کشور هم مسئولیت سه استان را برای تحقق اقتصاد مقاومتی بر عهده گرفت که این کار کار نو و جدیدی بود. ما بعد از اعلام نتایج سه استان الگو برای اجرای اقتصاد مقاومتی هر وزیری را مسئولی یک استان قرار می دهیم تا کارها را پیش ببرد.
وی ادامه داد: رهبری سیاست های اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک نسخه جدی شفابخش نظام ابلاغ کرد و دولت این را پذیرفت که آن را به نحو مطلوب اجرایی کند. جهانگیری با اشاره به اینکه خیلی ها فکر می کردند رکود در سال 95 عمیق تر می شود، گفت: از ابتدای امسال دولت مصمم شد اولویت هایی را برای امسال و نیز سیاست های دراز مدتی را تدوین کند.
وی با بیان اینکه برای سال 95 سیاست های کوتاه مدت تعریف شده است افزود: جلسات اقتصاد مقاومتی از اوایل امسال در استان ها فعال شد که از استانداران در این زمینه تشکر می کنم.
جهانگیری ادامه داد: استاندار حاکم یک استان و مسئول اصلی توسعه استان است و بقیه مسئولان موظف به تبعیت از استاندار هستند.
معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی را استانداران در استان ها خوب به تحرک وا داشته اند، اظهار داشت: ما برای امسال 120 طرح را مشخص و در بین دستگاه های مختلف تقسیم کردیم که در سال 95 روی این ها تمرکز کنند تا آثارش روی حرکت اقتصاد موثر باشد.
جهانگیری افزود: علت انتخاب این ها این بود که رهبری سیاستی را ابتدای سال جاری ابلاغ کردند که تولید کشور راه بیفتد.
وی همچنین تاکید کرد: طرح هایی که می تواند در این زمینه موثر باشد به عنوان اولویت ماست.
وی ادامه داد: اولویت های ما هم راه اندازی تولید، افزایش صادرات، فعال شدن بخش مسکن، مبارزه با قاچاق و واگذاری طرح ها به بخش خصوصی است، ما به دنبال افزایش 10میلیارد دلاری صادرات نسبت به سال قبل و راه اندازی هفت هزار و 500 طرح راکد هستیم.
جهانگیری با اشاره به اینکه شاخص ها در 4 ماه اول امسال نشان می دهد که وضع تولید و اقتصاد کشور حرکت خود را آغاز کرده است، گفت: یکی از این شاخص ها تسهیلات بانکی بود؛ وقتی تسهیلات در سه ماهه نخست امسال نسبت به زمان مشابه پارسال 44رشد دارد، نشان می دهد که سیستم بانکی پای کار آمده است. بخش کشاورزی 70 و صنعت 39درصد رشد دارد.
وی ادامه داد: صادرات کشور بر اساس گزارش چهار ماهه، از نظر وزنی 36درصد نسبت به چهار ماه مشابه سال گذشته رشد و از نظر ارزشی 26 درصد رشد دارد.
جهانگیری گفت: خرید گندم تاکنون بیش از 10میلیون تن بوده است و در صادرات هم این اتفاق افتاده است. در کاهش قاچاق کالا هم این اتفاق افتاده است.
معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: یکی از شاخص های مهمی که وجود داشت این بود که در چهار ماهه اول سال برق مصرفی صنعتی 22 استان نسبت به سال 93 و 94 رشد مصرف داشتند.
وی ادامه داد: همه شاخص ها نشان می دهد که اقتصاد کشور رو به رشد است و باید از این حرکت محافظت شود. ما در دورانی هستیم که باید اقتصاد کشور مدیریت شود ؛ به معنای این که محافظت کنیم که بخش خصوصی احساس کند دولت به طور جدی از این بخش حمایت می کند که بتواند موثر باشد.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: برخی سعی می کنند بگویند اقتصاد کشور راه نیفتاده و علت این است که انباشتی از تقاضا وجود دارد که به این ها نرسیده اید. این کشور حجم بیکاری داشته که هر سال متقاضی کار به این ها اضافه می شود. ما امسال رشد اقتصاد 5درصدی را پایه گذاری کرده ایم که به تلاش دوستان به این رشد خواهیم رسید.
جهانگیری با تاکید بر ضرورت حمایت از نظام بانکی گفت: به مشکلات این مجموعه باید رسیدگی و اصلاح نظام بانکی باید جدی گرفته شود.
معاون اول رئیس جمهوری افزود: دوستان در استان ها کمک کنند تا اقتصاد کشور امسال به نحو مطلوبی فعال شود. رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال جزو برنامه های اصلی ما است.
جهانگیری با ابراز ناراحتی از اینکه جوانان کشور جویای کار هستند و اقتصاد ما نمی تواند کار مناسب برای آنها تهیه کنند گفت: باید تلاش کنیم که اقتصاد به سرعت به توسعه برسد و این مشکل حل شود.
جهانگیری با اشاره به جلسه دو هفته گذشته خود با بانک ها اظهار داشت: بانک ها به ما قول دادند اختصاص وام به 6 هزار طرح را تا پایان شهریور پیگیری کنند. این عدد بزرگی نیست کاری کنید که روسفیدی ایجاد شود. استانداران این موضوع را به جد پیگیری کنند و گزارش آن را به ما ارائه بدهند.

201/201

کد خبر: 667862

وب گردی

وب گردی