تدوین طرحی برای تجمیع زمانی چهار انتخابات

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: طرحی در دست تدوین است تا هر چهار سال یکبار انتخابات در کشور برگزار و به نوعی چهار انتخابات تجمیع شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، امیر خجسته با اشاره به تجمیع انتخابات تاکید کرد: زمانی شاهد بودیم که هر سال در کشور انتخاباتی برگزار می شد و هر سال با التهاب برگزاری و تبلیغات انتخاباتی رو به رو بودیم، بر همین اساس تصمیم گرفته شد که تجمیع انتخابات صورت بگیرد و هر دو سال انتخابات داشته باشیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: با وجود اینکه کشور هر دو سال با التهاب انتخاباتی مواجه است، به نظر می رسد باید به فکر آن باشیم که هر چهار سال یکبار شاهد برگزاری انتخابات باشیم تا تاثیرات آن بر روند کشور تاثیر کمتری داشته باشد.

وی گفت: در حال حاضر با نزدیک شدن به انتخاباتی، کشور به سمت و سوی سیاسی تغییر می کند و عملا سال منتهی به انتخابات شاهد انجام کاری تاثیرگذار در کشور نیستیم و به قولی همه اقدامات وزارتخانه ها تحت شعاع انتخابات قرار می گیرد.

خجسته با بیان اینکه باید به دنبال آرامش و افزایش کار در کشور باشیم، ادامه داد: بر همین اساس طرحی در حال تدوین است تا هر چهار انتخابات در یک سال برگزار شود و کشور هر چهار سال با التهاب انتخابات مواجه شود، این کار محاسن متعددی دارد.

این نماینده در خصوص محاسن برگزاری انتخابات به صورت یکجا عنوان کرد: با این کار کشور هر دو سال با انتخاباتی مواجه نمی شود و با پایان مجلس، دولت جدید روی کار نمی آید و یا با شکل گیری مجلسی جدید عمر دولت به پایان نمی رسد، بلکه قوه مقننه و مجریه با هم شروع می کنند و کشور به سمت توسعه پیش خواهد رفت.

خجسته ادامه داد: همچنین باعث می شود احزاب در کشور فعال تر شود و در هر انتخابات برای تمام چهار رکن نظام لیست تهیه کنند و مردم به حزبی که قوی تر باشد رای می دهند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر این اساس طرحی کارشناسی شده برای تجمیع هر چهار انتخابات مجلس، ریاست جمهوری، شورای شهر و خبرگان در حال تدوین است کشور از التهاب انتخاباتی نجات پیدا کند./

202/201

کد خبر: 667982

وب گردی

وب گردی