به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل اردو های جهادی این واحد برای خمات رسانی آموزشی، فرهنگی و عمرانی در روستاهای محروم استان آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز، مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در مراسم بدرقه کاروان جهادی گفت: امام خمینی(ره) به عنوان یک مرجع تقلید برای انقلاب و جنگ حکم جهاد صادر نکردند ولی برای جهاد سازندگی حکم صادر کردند و این نشان از اهمیت سازندگی در جامعه اسلامی دارد.

حجت الاسلام شفائی مهر بیان کرد: همانگونه که اجرای احکام الهی همانند نماز و روزه واجب است، عمران و آبادی نیز از واجبات است که برای رضای خدا صورت می گیرد و باید قدر آن را دانست.

وی افزود: در قرآن کریم با عنایت به آیه "تعاونوا علی البر والتقوی" همکاری برای انجام کارهای خیر و نیکی مورد تاکید قرار گرفته است که کار شرکت کنندگان در اردوهای جهادی مصداق همین همکاری و تعاون برای آبادی و آموزش روستاهاست.

مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل اضافه کرد: براساس سیره رسول اکرم (ص)، عزیزترین افراد، خادم ترین آنهاست یعنی کسی که بیشتر از دیگران در خدمت به همنوعان خود تلاش و کوشش نماید و خوشا به حال شما دانشجویان که که در خدمت به هموطنان محروم پیش قدم شده اید.

اردوهای جهادی به مدت 10 روز و در 5 روستای محروم شهر اردبیل انجام خواهد شد.

20101

کد خبر: 668014

وب گردی

وب گردی