با وجود روحیه حق طلبی و آزادمنشی خبرنگاران می توان به تحقق عدالت امیدوار بود

دکتر علی عباسپور ، رئیسواحد علوم و تحقیقات، طی پیامی به مناسبت روز ۱۷ مرداد ماه، روز خبرنگار را به فعالان عرصه خبرنگاری و روزنامه نگاری تبریک گفت.

به گزارش ایسکانیوز، متن پیام بدین شرح است:

جان نباشد جز خبر در آزمون هر که را افزون خبر جانش فزون

اقتضای جان چو ای دل آگهی است هر که آگه تر بود جانش قوی است

هفدهم مرداد ماه را که مصادف است با شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و به تبع آن روز خبرنگار را پاس داشته و این فرصت را برای یادآوری و قدردانی خبرنگاران عرصه روشنگری مغتنم می دانم.

پیامبر اکرم(ص) فرموده است: «حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس». حق طلبی و حق گویی، از مهم ترین ویژگی های یک خبرنگار متعهد و مصمم است و همین حق طلبی و آزاده منشی خبرنگاران و صاحبان رسانه است که امید به بهبود و دست یابی به عدالت در ابعاد مختلف را امکان پذیر و محقق می سازد.

همواره برای رسیدن به آرمان های متعالی کشور در جهت پیشرفت ، توسعه یافتگی ، استقلال ، آزادی و نظامی مردم سالار حضور پر رنگ ، جسورانه و صدالبته کنکاش گر خبرنگاران و قلم به دستان را نمی توان به حاشیه راند و منکر شد . خبرنگار می‌تواند تجسم تعهد و وجدان باشد و نقش موثر خود را در رشد و شکوفایی تمدن و فرهنگ بشری ایفا نماید.

خبرنگاری حرفه‌ای است دشوار و به همان اندازه ارزشمند به شرط این ‌که خبرنگار خود را تنها به واگویی حقیقت متعهد بداند و بس .از این رو بر خود لازم میدانم از طرف جامعه علمی این دانشگاه از زحمات بی شائبه و خالصانه شما حق گویان متعهد با خلوص قلب تقدیر و آن را ارج گذارم .

20101

کد خبر: 668033

وب گردی

وب گردی