تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

عضو هیأت رئیسه مجلس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس، در نشست علنی امروز (یکشنبه،17 مردادماه) مجلس شورای اسلامی، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی را به شرح ذیل قرائت کرد:

مفتح نماینده تویسرکان به وزیر نیرو درخصوص پراخت مطالبات آب شهرستان تویسرکان تذکر داد.

فلاحت پیشه نماینده اسلام‌آبادغرب به وزیر کشاورزی درخصوص جبران خسارات وارده به کشاورزان و پرداخت وجه گندم و چغندر قند، به وزیر نیرو درخصوص رسیدگی به موضوع عدم جذب نیروهای بومی در نیروگاه اسلام آبادغرب، به وزیر اقتصاد در خصوص دستور پرداخت حق محرومیت کارکنان بانک سپه استان کرمانشاه در سال های 68 تا 78 و به وزیر بهداشت در خصوص احقاق حق و ارتقای شرایط شغلی کارکنان به‌ورز وزارتخانه مربوطه تذکر داد.

شریف پور نماینده ماکو به وزیر کشور درخصوص تأمین اعتبار خسارت های وارده به ابنیه های داخل شهری و روستایی شهرستان های چالدران، ماکو، شوت و پلدشت ناشی از سیل، به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تکمیل جاده خوی به چالدران و چالدران به ضیاءالدین و سه راهی کشمش تپه همچنین به وزیر آموزش و پرورش درخصوص نامقاوم بودن مدارس در سطح شهرستان های حوزه انتخابیه که باعث ادامه تحصیل دانش آموزان در 32 روستای تابعه در کانتینر شده، تذکر داد.

قاضی پور، محجوب و فیضی نمایندگان ارومیه، تهران و اردبیل به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص برخورد سریع با روزنامه هتاک طرح نو به علت توهین به قوم بزرگ آذری ها تذکر داد.

قاضی پور و محجوب نمایندگان ارومیه و تهران به رئیس جمهور و وزیر بهداشت در خصوص بازگشایی مجدد کلینیک اختصاصی خبرنگاران، همچنین به وزیر راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تسریع در پرداخت وام مسکن اختصاصی خبرنگاران تذکر دادند.

محبی نیا و رنجبرزاده نمایندگان میاندوآب و اسدآباد به وزیر اقتصاد در خصوص اقدام عاجل درخصوص پیمان های چندجانبه و دوجانبه پولی با کشورهای جهان تذکر دادند.

قاسمی و آزادیخواه نمایندگان ملایر به وزیر کشور درخصوص پیگیری تعقیب و دستگیری قاتلان و عوامل سرقت طلافروشی بازار ملایر تذکر دادند.

رضیان، نانواکناری، اسماعیلی، شاعری، یوسف نژاد، ادیانی، نجفی، دامادی، شریعت نژاد، احمدی لاشکی و نیازآذری نمایندگان استان مازندران به وزیر نیرو و رئیس جمهور درخصوص جلوگیری از طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان تذکر دادند.

خجسته نماینده همدان به وزیر دادگستری درخصوص توجه جدی و مبارزه با قاچاق کالا از سوی سازمان تعزیرات حکومتی و دستگاه های نظارتی تذکر داد.

احمدی لاشکی نماینده نوشهر به وزیر راه درخصوص حل مشکلات مالکان اراضی اطراف فرودگاه نوشهر و بازی ندادن مردم ازسوی مدیرعامل فرودگاه های کشور تذکر داد.

بابایی صالح نماینده بوئین زهرا به وزیر ارتباطات درخصوص عدم پوشش شبکه تلفن همراه و اینترنت در بخش هایی از حوزه انتخابیه تذکر داد.

عزیزی نماینده شیروان به وزیر کشاورزی درخصوص علت عدم پرداخت طلب جوکاران و گندمکاران تذکر داد.

ایران نژاد به وزیر آموزش و پرورش درخصوص تسریع در برکنار رئیس سازمان آموزش و پرورش به علت عدم مدیریت در بهبود شاخص های آموزشی و مدیریت نابسامان در جنوب استان سیستان و بلوچستان تذکر داد.

قاضی پور نماینده ارومیه به وزیر جهاد کشاورزی درخصوص جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت شکر و به وزیر صنعت درخصوص برخورد با مدیران صنعتی ازجمله مدیرعامل مس که حقوق نجومی دریافت می کنند تذکر داد.

فرهنگی و بی‌مقدار نمایندگان تبریز به وزیر اقتصاد و کار درخصوص ضرورت اقدام فوری درخصوص کارخانه ماشین سازی تبریز تذکر دادند.

خاتمی نماینده ماهنشان به وزیر جهاد کشاورزی درخصوص تسریع در پرداخت مبلغ مربوط به خرید گندم از کشاورزان استان زنجان تذکر داد.

کرد نماینده خاش به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش درخصوص عدم سهمیه بندی درست و عادلانه در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی و آموزش و پرورش در حوزه انتخابیه تذکر داد.

احمدی نماینده زنجان به وزیر اقتصاد و دارایی و وزیر دفاع درخصوص عدم توجه به موضوعات بنگاه‌داری درخصوص واگذاری و اداره شرکت ایران ترانسفوی زنجان تذکر داد.

امیرحسنخانی نماینده فردوس به وزیر آموزش و پرورش درخصوص جلوگیری از اجبار دانش آموزان به انتخاب رشته های خاص که خلاف قانون اساسی است و به وزیر تعاون درخصوص تأکید بر ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان کشاورزی و عشایری در کشور به ویژه مناطق محروم در رابطه با از کارافتادگی و بازنشستگی تذکر داد.

بائوج لاهوتی نماینده لنگرود به رئیس جمهور درخصوص پرداخت طلب کشاورزان چای‌کار و درخصوص پرداخت طلب صیادان تذکر داد.

امیرآبادی فراهانی نماینده قم به وزیر کار درخصوص حل مشکل بیمه قالیبافان استان قم تذکر داد.

الله‌قلی‌زاده نماینده کلیبر به وزرای نیرو و خارجه درخصوص جلوگیری از آلودگی شدید و خطرناک رودخانه ارس ازسوی کشور ارمنستان که با هدایت پسآب های صنعتی و فاضلاب کشورشان زندگی و سلامت مردم مرزنشین را با خطر جدی روبرو کرده و به وزیر نیرو درخصوص رعایت حق آبه محدوده حوزه انتخابیه در شبکه آبرسانی زمین های پای آب سد منطقه و مطابق مطالعات و محدوده مصوب این سد تذکر داد.

عزیزی نماینده ابهر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص لزوم توجه به وضعیت بیمه ای و تأمین اجتماعی تذکر داد.

رنجبرزاده نماینده اسدآباد به وزیر ارتباطات و رئیس جمهور درخصوص اجرای ماده 46 قانون برنامه پنجم باید تا 2 سال اول برنامه، شبکه ملی اطلاعات تشکیل می شد و از سال دوم برنامه توسعه این زیرساخت مهم و صادرات اینترنت مورد توجه قرار می گرفت که هیچگونه اقدامی تا به امروز انجام نشده است و همچنین درباره شورای عالی فضای مجازی که با 13 عضو که 7 عضو آن از مجموعه دولت است که نتیجه اقدامات آن نامعلوم و نامشخص است، تذکر داد.

یوسف نژاد نماینده ساری به وزیر نفت درخصوص تسریع در گازرسانی به منطقه دودانگه و چهاردانگه شهرستان ساری و به رئیس جمهور درخصوص جلوگیری از تجاوز به پارک ملی سی‌سنگان در استان مازندران تذکر داد.

گودرزی نماینده بروجرد به وزیر نیرو درخصوص بی توجهی این وزارتخانه در تخصیص اعتبار لازم جهت تکمیل سد آب سرده و سد شهید بروجردی و لزوم تخصیص اعتبار برای ادامه مطالعه، طراحی و اجرای سد گله رود تذکر داد.

جاسمی نماینده کرمانشاه به وزیر جهاد کشاورزی درخصوص پرداخت مطالبات کرمانشاه بعد از گذشت یکسال تذکر داد.

کریمی نماینده بیجار به وزیر جهاد کشاورزی درخصوص پرداخت مطالبات کشاورزان استان کردستان بعد از گذشت چند ماه تذکر داد.

سلیمانی نماینده کنگاور به وزیر نیرو درخصوص تسریع در تأمین اعتبارات مورد نیاز سدهای آناهیتا در کنگاور، قشلاق در صحنه و برای رفع توقف عملیات اجرایی آن و به وزیر ارتباطات درخصوص تأمین پوشش تلفن همراه در حوزه انتخابیه همچنین به وزیر جهاد کشاورزی درخصوص تسریع در پرداخت بهای چغندرقند کشاورزان حوزه انتخابیه و به وزیر راه درخصوص تسریع در اتمام عملیات اجرای پروژه راه آهن غرب و قطعات کنگاور و صحنه به کرمانشاه تذکر داد.

حسینی کیا نماینده سنقر به رئیس جمهور درخصوص عدم پرداخت خسارات سرمازدگی سال 94 به کشاورزان شهرستان سنقر همچنین درخصوص عدم پرداخت هزینه خرید گندم از کشاورزان و به وزیر خارجه درخصوص عدم توجه به بدعهدی آمریکا در مسأله برجام و لغو نشدن تحریم ها همچنین به وزیر آموزش و پرورش درخصوص عدم جذب معلمان حق التدریس و پیش دبستانی استان کرمانشاه تذکر داد.

سبحانی فر نماینده سبزوار به اتفاق 60 تن از نمایندگان درخصوص تسریع در پرداخت گندم و جوی کشاورزان تذکر دادند.

مختار نماینده آبادان به وزیر نفت درخصوص ضرورت اجرای تعهد استخدامی دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه نفت به اتفاق 20 تن دیگر از نمایندگان تذکر داد.

رنجبرزاده نماینده اسدآباد به وزرای اقتصاد و کشاورزی درخصوص عدم پرداخت کشاورزان علیرغم اینکه بیش از یک ماه گندم و جو تحویل سیلوها شده است، تذکر داد.

حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به وزیر تعاون درخصوص ضرورت رسیدگی به تبدیل وضعیت مربیان حق التدریس تذکر داد.

نگهبان سلامی نماینده خواف به وزیر نیرو درخصوص عدم تأمین آب شرب مورد نیاز شهر سنگان و ارائه مجوز حفر چاه عمیق به شرکت های معدنی علیرغم بحرانی بودن منابع آبی منطقه تذکر داد.

سالک نماینده اصفهان به رئیس جمهور درخصوص دستور جدی اقدام عملی اصل 8 قانون اساسی و نظارت وی بر اجرایی شدن قانون امر به معروف و نهی از منکر تذکر داد.

مافی نماینده تهران به وزیر راه و شهرسازی درخصوص عدم نتیجه قرارداد خرید هواپیما که باعث شده مقام اول در حوادث هوایی داشته باشیم، تذکر داد.

ذوالقدر نماینده تهران به وزیر آموزش و پرورش درخصوص اجرای صحیح و بی قید و شرط قانون خدمات کشوری به خصوص ماده 125 این قانون در آموزش و پرورش تذکر داد.

خجسته نماینده همدان به وزیر صنعت درخصوص لزوم توجه به جایگزینی موتورسیکلت های برقی به جای موتورسیکلت های بنزینی تذکر داد.

هاشمی نماینده میاندوآب به وزیر جهاد کشاورزی درخصوص تسریع در پرداخت بهای گندم خریداری شده از کشاورزان حوزه انتخابیه تذکر داد.

بیگدلی نماینده خدابنده به وزیر جهاد کشاورزی درخصوص عدم پرداخت به موقع پول گندم کشاورزان استان زنجان تذکر داد.

سعیدی نماینده مبارکه به وزیر صنعت درخصوص تسریع در رسیدگی به وضعیت شرکت پلی اکلید ایران تذکر داد.

امیرآبادی فراهانی به وزیر کشور درخصوص ارتقای دهستان قم‌رود به بخش تذکر داد.

نادری نماینده اورامانت به وزیر نیرو درخصوص سد داریان و استفاده آن برای مردم منطقه جهت کشاورزی و آب شرب تذکر داد./

202/201

کد خبر: 668067

وب گردی

وب گردی