آیت‌الله نوری همدانی: با قوت و قدرت باید انقلاب اسلامی را حفظ کنیم

یکی از مراجع تقلید گفت: انقلاب اسلامی هدیه‌ای الهی است که با قوت و قدرت باید آن را حفظ کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سپاه نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید در آیین افتتاحیه ششمین همایش بسیج اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه قم و خراسان خدمات علما در نگهداری اسلام را در طول تاریخ تعیین کننده برشمرد و تصریح کرد: جهادگران علمی با فکر، اندیشه و قلم خود در کنار جهادگران رزمی دو جبهه مجاهدت نگهداری از اسلام را تشکیل می‌دهند.

نوری همدانی تبحر در فقاهت را از ویژگی‌های برجسته استادان حوزه توصیف کرد و افزود: استادان حوزه‌های علمیه باید خود را آماده کرده و در فقاهت به جایگاهی برسانند که بتوانند منشأ تعلیم و تربیت در حوزه و جامعه شوند.

وی افزود: امام خمینی (ره) اگر توانستند در جامعه ایران منشأ تحول باشند بدلیل ویژگی‌های برجسته‌ای همچون فقاهت، مجاهدت، اخلاص در عمل، معنویت و درک توحیدی بالای ایشان بود.

این مرجع تقلید زمان‌شناسی و شناخت تأییدات انقلاب و دشمنی‌ها علیه آن را از دیگر ویژگی‌های اساتید حوزه خواند و تأکید کرد: انقلاب اسلامی هدیه‌ای الهی است که با قوت و قدرت باید آن را حفظ کنیم.

وی دین مبین اسلام، مردم و ولایت فقیه را از ارکان انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: در دوران طاغوت شاهد بیرون راندن دین از زندگی مردم بودیم و امام با انقلاب اسلامی، اسلام را در همه ابعاد شناساندند.

نوری همدانی نقش مردم را در شکل گیری انقلاب برجسته و مهم برشمرد و گفت: امام با بیدار کردن و به صحنه آوردن مردم توانستند با استکبار مبارزه کرده و انقلاب شکوهمند اسلامی را به پیروزی برسانند.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز شاهد صف آرایی جبهه کفر شامل آمریکا، صهیونیست‌ها و ایادی آن‌ها در برابر جبهه حق هستیم که در این شرایط نباید آرام نشسته و باید خود را همواره برای نگهداری از انقلاب آماده کنیم.

نوری همدانی در پایان با تأکید بر اینکه باید تمام همت خود را در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری (ره) مبنی بر اینکه حوزه باید انقلابی بماند گفت: تمامی حوزه‌های علمیه باید انقلابی بوده و درس‌ها، بحث‌ها، خطابه‌ها و منبرها در حوزه باید برخوردار از روحیه انقلابی باشند.

201/201

کد خبر: 668077

وب گردی

وب گردی