عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس :حکم دادگاه متهمان حمله به سفارت عربستان بازدارندگی لازم را داشته باشد/ در این حادثه نظام هزینه زیادی پرداخت کرد

عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید: سعودی‌ها بیشترین سوءاستفاده را از حمله به سفارت خود در تهران انجام دادند.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز در پاسخ به این سئوال که ارزیابی‌تان از دادگاه متهمان حمله به سفارت عربستان چیست؟ گفت:این قضیه دو وجه امنیتی و قضائی دارد که درباره وجه قضائی آن قطعا قوه قضائیه با انصاف و عدالت رفتار خواهد کرد و ما هیچ دخالتی در این موضوع نداریم اما از بعد امنیتی به نظر من کسانی که این کار را انجام دادند، در پازل سعودی‌ها قرار گرفته و بازی کردند، حتی اگر با نیت خیر قصد انجام چنین کاری را داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: روزی که دولت سعودی به اتهام اعدام شیخ نمر، رهبر شیعیان در حال محکوم شدن بود و همچنین به دلیل کشتار فاجعه‌بار منا جو علیه این رژیم بود، با این اتفاق آنها بسیار سریع این جو را به نفع خود برگرداندند.

نماینده مردم فسا در خانه ملت افزود: متأسفانه باید بگویم که شکی نیست که خود سعودی‌ها در تحریک عوامل حمله به سفارت دست نداشته باشندو ما هزینه‌های زیادی از نظر تبلیغاتی و سیاسی دادیم و سعودی‌ها بیشترین سوءاستفاده را از این موضوع کردند.

وی همچنین درباره اینکه حکم دادگاه این متهمان را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟ گفت: من امیدوارم که حکم دادگاه هرچه که هست، یک قدرت بازدارندگی لازم را داشته باشد که دیگر کسی در چنین موقعیت‌هایی به این شکل منافع ملی را خواسته یا ناخواسته، دانسته یا نادانسته مورد تهدید قرار ندهد.

204/201

کد خبر: 668149

وب گردی

وب گردی