عکس‌العمل جامعه نسبت به توهین به رییس‌جمهور معکوس خواهد بود

نایب رییس مجلس شورای اسلامی توهین اخیر به رییس‌جمهور را در راستای تخریب دولت و بهره‌برداری از آن در انتخابات آینده ریاست جمهوری دانست و در عین حال گفت که افکار عمومی همواره عکس‌العمل معکوسی نسبت به این‌گونه توهین‌ها داشته‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، مسعود پزشکیان اظهار کرد: بر اساس تص صریح آیه قرآن هرگونه توهین محکوم است و حتی نباید به کسی که خدا را قبول ندارد فحش داد چه برسد به کسی که در یک مملکت در یک چارچوب قانونی با تایید مقام معظم رهبری، رییس‌جمهور رسمی یک مملکت است.

وی افزود: افرادی که از تریبون‌های رسمی این توهین‌ها را مطرح می‌کنند اعتبار آن جایگاه را پایین می‌آورند. این‌که کسی الفاظ نامناسبی نسبت به فردی به کار ببرد از نظر اعتقادی، قانونی و اخلاقی قابل قبول نیست و نتیجه هم این است که مردم روز به روز از این افراد دورتر می‌شوند.

وی گفت: اگر در جایی مشکلی در کشور وجود دارد نباید به جای حل مشکل و همفکری، توهینی را نسبت به کسی مطرح کنیم؛ چرا که این راه‌حل مشکل نیست.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «این توهین‌ها برای بهره‌برداری در انتخابات ریاست جمهوری آینده مطرح می‌شود»، تصریح کرد: عده‌ای تصور می‌کنند با این کارها می‌توانند دولت را تخریب کنند اما تجربه نشان داده عکس‌العمل جامعه به این موارد همواره معکوس بوده است. همان‌طور که در انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران از تریبون نماز جمعه و صداوسیما گفتند به لیست آمریکایی و انگلیسی رای ندهید پس چرا مردم به این‌ها گوش نکردند؟ دلیلش این است که صداقتی در کار نیست.

وی با بیان این‌که «نباید همه مسائل را به شکل سیاه و سفید مطلق دید»، گفت: همواره محاسن و معایب به شکل توامان وجود دارد و ما باید به جای تخریب و سیاه‌نمایی، منصفانه و عادلانه قضاوت کنیم؛ چراکه انصاف به قول شهید بهشتی تمام دین است.

202

کد خبر: 668161

وب گردی

وب گردی