جامعه روحانیت مبارز، در آستانه یک انشقاق دیگر

بعد از گذشت سه سال از انتخابات ریاست جمهوری 92 و در استانه ورود به انتخاباتی دیگر، ناظران سیاسی این سوال را مطرح می‌کنند که با توجه به شرایط اصول‌گرایان که کاندیدای شاخص رای آوری در حال حاضر ندارند آیا این احتمال وجود دارد که روحانی نامزد جامعه روحانیت در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 باشد؟

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبر آنلاین، روحانی در میان اعضای جامعه روحانیت حامیان جدی دارد. چهره‌های شاخصی همچون امامی کاشانی، مصطفی پورمحمدی، سید مهدی طباطبایی، سید رضا اکرمی و برخی دیگر حامیان حسن روحانی در جامعه روحانیت هستند و قطعا تلاش خواهند کرد نام «شیخ دیپلمات» به عنوان نامزد نهایی جامعه روحانیت از جلسات این نهاد بیرون بیاید. البته در این میان هستند روحانیونی که در جامعه روحانیت مخالف حمایت از روحانی هستند.
آیت‌الله موحدی کرمانی به عنوان دبیر کل این نهاد در مورد حمایت از روحانی می‌گوید:« با توجه به شرایطی که داریم بسیار بعید است که ما بخواهیم از آقای روحانی حمایت کنیم.»
جعفر شجونی نیز بر این باور است که قحط‌الرجال نیست با این همه اتفاق‌‌هایی که آقای حسن روحانی ایجاد کرده است، از ایشان حمایت کنیم. این همه انسان لایق در این مملکت هست؛ از آقای حدادعادل گرفته تا قالیباف و جلیلی که هیچ حاشیه‌ای هم ندارند و می‌توانند بیایند و رئیس‌جمهور باشند و به مردم خدمت کنند.
بدین ترتیب می‌توان گفت جامعه روحانیت برای حمایت و یا عدم حمایت از روحانی دچار یک علامت سوال بزرگ است. شاید همین مسئله باعث شود این نهاد در انتخابات سال آینده دچار یک دو دستگی بزرگ شود. برخی دم از حمایت از روحانی بزنند و عده‌ای دیگر به دنبال نامزدی دیگر از جریان اصول گرا بروند.

202/201

کد خبر: 668164

وب گردی

وب گردی