پیشنهاد آمریکا برای استقرار ۴ هزار نیروی سازمان ملل در پایتخت سودان

آمریکا پیشنهاد داد تا شورای امنیت سازمان ملل با استقرار ۴ هزار نیروی خود در پایتخت سودان جنوبی موافقت نماید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، آمریکا ضمن ارائه پیشنهاد مربوط به استقرار 4 هزار نیروی سازمان ملل در شهر جوبا پایتخت سودان جنوبی، تهدید کرده است که اگر دولت انتقالی سودان جنوبی همکاری نکند، با تحریم تسلیحاتی مجازات خواهد شد.

به گزارش تسنیم،آمریکا پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه کرده است که موجب تصویب طرحی برای استقرار نیروی منطقه‌ای در سودان جنوبی خواهد شد که قادر است از همه ابزارهای لازم برای تامین امنیت جوبا و حفاظت از فرودگاه و سایر تاسیسات کلیدی این شهر استفاده نماید.

این نیروی محافظ بخشی از ماموریت سازمان ملل برای برقراری صلح در سودان جنوبی به شمار می رود. نیروهای سازمان ملل از سال 2011 میلادی که سودان جنوبی از سودان مستقل شده، در این کشور حضور داشته‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل زمانی در خصوص این قطعنامه رای گیری خواهد کرد که بان کی مون دبیر کل سازمان طی یک ماه آینده گزارش دهد که دولت سودان جنوبی با عملیات استقرار 4 هزار نیروی جدید در این کشور مخالفت کند. در صورت تصویب این قطعنامه، تحریم‌های تسلیحاتی علیه سودان جنوبی اعمال می شود.

ماه گذشته درگیری‌های شدیدی بین نیروهای وفادار به سالوا کر رئیس جمهور سودان جنوبی و نیروهای طرفدار ریک ماچار رخ داده است.

صدها نفر در جریان درگیری‌ها کشته شده‌اند و سازمان ملل اعلام کرده است که صدها سرباز و نیروی امنیتی، تعداد زیادی از غیر نظامیان را اعدام و به زنان و دختران تجاوز کرده‌اند.

300300

کد خبر: 668208

وب گردی

وب گردی