توقیف کالای قاچاق در محور سلماس ـ ارومیه

فرمانده انتظامی سلماس از توقیف یک محموله قاچاق البسه در محور سلماس به ارومیه خبر داد.

حسین رمزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکا در ارومیه اظهار داشت: مأموران انتظامی سلماس در بازرسی از خودروهای عبوری در محور سلماس به ارومیه به یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 مشکوک شده و اقدام به توقیف این خودرو کردند.
وی ادامه داد: مأموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از این خودرو تعداد 550 ثوب البسه خارجی قاچاق را کشف و ضبط کردند و در این راستا تشکیل پرونده کردند.
فرمانده انتظامی سلماس خاطرنشان کرد: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و پس از انتقال به مقر پلیس جهت سیر مراحل بعدی به مقامات قضایی شهرستان سلماس تحویل داده شد.
این مسؤول به ارزش ریالی محموله قاچاق کشف شده اشاره کرد و گفت: بنا بر اعلام کارشناسان ارزش ریالی این محموله قاچاق البسه مبلغ 550 میلیون ریال برآورد شده است.
رمزی به ضرورت مبارزه با قاچاق کالا در جامعه با جدیت همگانی تاکید کرد و گفت: تنها راه‌حل ریشه‌کن کردن قاچاق کالا در جامعه عزم همگانی در جهت جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به داخل کشور بوده و این کار تنها به واسطه نیروی انتظامی محقق نخواهد شد.
وی افزود: از مردم انتظار می‌رود کمال همکاری را با ماموران انتظامی این شهرستان در جهت دستگیری عاملان قاچاق کالا داشته باشند و در صورت هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اختیار ماموران انتظامی این شهرستان قرار دهند.
فرمانده انتظامی سلماس تصریح کرد: با توجه به اینکه آذربایجان غربی به عنوان ترانزیت ورود کالاهای فاقد مجوز در کشور است لذا جدیت مبارزه با قاچاق کالا در این استان بیشتر حائز اهمیت بوده و مشارکت همگانی را در جهت مبارزه با این معضل را بیشتر می‌طلبد.
این مسؤول ادامه داد: ریشه‌کن کردن قاچاق کالا از مهم‌ترین راه‌حل‌های تحقق اقتصاد مقاومتی و رشد و شکوفایی تولیدات داخلی و همچنین اقتصاد کشور است.
رمزی افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش بیکاری افزایش ورود کالاهای قاچاق به کشور بوده که سبب کاهش تولیدات داخلی و در نتیجه بیکاری کارکنان کارخانجات صنعتی و تولیدی می‌شود.
وی گفت: ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در بین مردم از جمله راهکارهای مهم بوده که لازم است به واسطه ورود مسؤولان فرهنگی در این جهت انجام شود و مسؤولان فرهنگی افزایش مصرف کالاهای ایرانی و تبعات عدم مصرف کالاهای ایرانی را تبیین کنند.

کد خبر: 668209

وب گردی

وب گردی