ابوطالبی: هاب ترانزیتی ایران تکمیل می شود

معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری گفت: با توافق ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در اجلاس سه جانبه سران، «هاب ترانزیتی ایران» تکمیل و این کشور به مرکز گذر کریدورهای حمل ونقل منطقه ای تبدیل می شود.

به گزارش ایسکانیوز، حمید ابوطالبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: تکمیل «هاب ترانزیتی ایران»، کشورمان را مرکز ثقل حمل ونقل از طریق جاده، راه آهن و دریا کرده و ایران را به مرکز تحولات اقتصادی منطقه تبدیل می کند.
معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: کریدور٧٢٠٠ کیلومتری غرب خزر یا شمال- جنوب، ایران را ازطریق جمهوری آذربایجان به روسیه و از راه گنجه به بنادر گرجستان و سپس کشورهای شرق اروپا متصل می کند.
وی اظهار داشت: با این کریدور، هند وکشورهای خلیج فارس نیز ازطریق بندرعباس وایران به جمهوری آذربایجان، و ازآنجا به روسیه وشرق و شمال اروپا متصل خواهند شد.
معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری گفت: تاکنون درشرق ایران، کریدور راه ابریشم با امضای روسای جمهوری ایران وچین، کریدور شرق خزر از قزاقستان تا اینچه برون وعمان، کریدور هند- چابهار- افغانستان ایجاد شده است.
ابوطالبی تصریح کرد: در کنار کریدور چین- ایران- ترکیه، پاکستان- ایران- ترکیه، کریدور شمالی دریایی ترانس خزر وکریدورهای ارتباطی غرب ایران سامان یافته است.

202/201

کد خبر: 668219

وب گردی

وب گردی